پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک

پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک

پرسشنامه استاندارد موانع تجارت الکترونیک

موانع تجارت الکترونیک – این پرسشنامه دارای ۵۲ سوال بوده و موانع تجارت الکترونیک (موانع فنی و سخت افزاری، مشکلات مالی و نرم افزاری، مشکلات گمرکی، بازرگانی و مالیاتی، مشکلات قانونی، حقوقی و گمرکی، مشکل اینترنت، مشکلات انسانی، آموزشی، فرهنگی، و مشکلات و موانع مربوط به زیرساختار اطلاعاتی) را مورد سنجش قرار می دهد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه

تجارت الکترونیک به معنای انجام الکترونیکی فرایند هایی است که با هدف مبادله پول،کالا،خدمات و اطلاعات صورت می گیرد.تفاوت ین تجارت الکترونیکی و کسب و کار الکترونیکی در نوع فعالیت های تجاری است که هر کدام پوشش می دهند.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از  موانع تجارت الکترونیک نمره­ای است که کارکنان به سوالات ۵۲ گویه ای پرسشنامه موانع تجارت الکترونیک می­دهند .

مقیاس پرسشنامه

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (بسیار کم،۱؛ کم۲؛ گاهگاهی،۳؛زیاد،۴؛ بسیار زیاد؛۵) می­باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

جهت بررسی روایی این پرسشنامه از تعیین روایی محتوا استفاده شد و پرسشنامه طراحی شده در اختیار نه نفر از خبرگان موضوع قرار گرفت. بر اساس نظر آنها پرسشنامه مذکور توان شناخت و کسب داده های لازم را دارد و روایی ابزار این تحقیق تأیید شد. خبرگان تحقیق نیز متخصصان با سابقه بالا و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری وزارتخانه بازرگانی (مرکز توسعه صادرات ایران)، شرکت ملی فرش ایران و اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران هستند. برای تعیین “پایایی” تحقیق، پرسشنامه طراحی شده در یک نمونه مقدماتی یازده تایی مورد آزمون قرار گرفت. با استفاده از روش آلفای کرونباخ پایایی ابزار تحقیق معادل ۷۲ % محاسبه گردید که در سطح بالایی می باشد. در نتیجه، می توان ادعا کرد که ابزار مذکور از پایایی لازم برخوردار است.

مشخصات پرسشنامه
هدف: بررسی موانع تجارت الکترونیک (موانع فنی و سخت افزاری، مشکلات مالی و نرم افزاری، مشکلات گمرکی، بازرگانی و مالیاتی، مشکلات قانونی، حقوقی و گمرکی، مشکل اینترنت، مشکلات انسانی، آموزشی، فرهنگی، و مشکلات و موانع مربوط به زیرساختار اطلاعاتی)
تعداد سوال: ۵۲
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد
تعداد بعد: ۷
نوع فایل : ورد آفیس word
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD