پرسشنامه نیمرخ نگرش به مرگ وونگ و همکاران

پرسشنامه نیمرخ نگرش به مرگ وونگ و همکاران

پرسشنامه استاندارد نیمرخ نگرش به مرگ وونگ و همکاران

به همراه پرسشنامه لاتین شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،مولفه،تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

معرفی پرسشنامه
فرم تجدید نظر شده نگرش نسبت به مرگ توسط وونگ ، پیکر و گیسر در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است . این پرسشنامه یک مقیاس ۳۲ سوالی است که ۵ بعد نگرش به مرگ را ارزیابی می کند. این پنج بعد هم نگرش های مثبت (خرده مقیاس های پذیرش) و هم منفی ( خرده مقیاس های ترس و اجتناب) نسبت به مرگ را نشان می دهند. این پرسشنامه برای اولین بار در پژوهش بشرپور و همکاران (۱۳۹۱) به فارسی ترجمه شد و در مرحله بعد نسخه فارسی آن توسط یک کارشناس ارشد زبان ترجمه معکوس شد. مسئله مرگ یکی از موضوعات مورد بحث در همه ادیان الهی به ویژه دین اسلام به شما ر می رود که در آن اعتقاد به معاد و زندگی بعد از مرگ یکی از اصول اساسی دین تلقی می شود. نگرش به مرگ مجموعه پاسخ های شناختی، عاطفی و رفتاری فرد نسبت به حقیقت مرگ است. این نگرش ها می تواند مثبت یا منفی باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

وونگ، یکر و گیسر (۱۹۹۴) پایایی ثبات درونی این ۵ خرده مقیاس را در دامنه ۹۷% برای خرده مقیاس پذیرش فعالانه تا ۶۵% برای خرده مقیاس پذیرش خنثی گزارش کردند. پایایی بازآزمایی این آزمون بعد از دوره ۴ هفته ای در دامنه ۹۵% برای خرده مقیاس پذیرش تا۶۱% برای خرده مقیاس اجتناب بدست آمد.در پژوهش بشرپور و همکاران روایی صوری پرسشنامه توسط سه روانشناس دارای مدرک  دکترای روانشناسی تایید شد. ضریب آلفای کرونباخ خرده مقیاس های این آزمون نیز برای خرده مقیاس اجتناب از مرگ و برای خرده مقیاس پذیرش فعالانه مرگ بدست آمد.

پایایی و روایی: دارد (ایرانی و خارجی)
مقاله بیس: دارد (دو مقاله فارسی و یک مقاله انگلیسی)
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مولفه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD