مقاله هوش مصنوعی

مقاله هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به زبانی ساده
تحقیق درس مستند سازی
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)، تکنیکی برای خلق ماشینهایی است که قادر به فکر کردن بدون نیاز به انسان ها باشند. به زبان بسیار ساده، هوش مصنوعی تلاش برای تولید ماشینی است که همانند انسان عمل کند. متأسفانه هیچ توضیح و یا اشاره­ای از AI در مدارس و حتی دانشگاهها داده نمی­شود و تعداد معدودی از دانشگاهها هستند که رشته و یا درس AI را در برنامه­ ی درسی خود قرار داده­اند.
هوش مصنوعی به­طور خلاصه ترکیبی است از علوم کامپیوتر، فیزیولوژی و فلسفه. این شاخه از علوم بسیار گسترده و متنوع است و از موضوعات و رشته‌های مختلف علوم و فن‌آوری، مانند مکانیزم‌های ساده در ماشین ها شروع شده، و به سیستم های خبره ختم می­شود. هدف هوش مصنوعی به ­طور کلی ساخت ماشینی است که بتواند «فکر» کند، اما برای دسته‌ بندی و تعریف ماشینهای متفکر، می­بایست به تعریف «هوش» پرداخت. همچنین به تعاریفی برای «آگاهی» و «درک» نیز نیازمندیم و در نهایت به معیاری برای سنجش هوش یک ماشین.

به مدد تحقیقات وسیع دانشمندان علوم مرتبط، هوش مصنوعی از بدو پیدایش تا کنون راه بسیاری پیموده است. در این راستا، تحقیقاتی که بر روی توانایی آموختن زبان ها انجام گرفت و همچنین درک عمیق از احساسات، دانشمندان را در پیشبرد این علم، یاری کرده است. یکی از اهداف متخصصین، تولید ماشینهایی است که دارای احساسات باشند و حداقل نسبت به وجود خود و احساسات خود واقف باشند. این ماشین باید توانایی تعمیم تجربیات قدیمی خود در شرایط مشابه جدید را داشته باشد و به این ترتیب اقدام به گسترش دامنه­ی دانش و تجربیاتش کند

کاربرد هوش مصنوعی

فهرست مطالب
هوش مصنوعی چیست؟ ۳
آزمایش تورینگ ۵
گرایشهای جدید هوش مصنوعی ۸
AI های متخصص ۱۰
افق های هوش مصنوعی ۱۱
تجربه­ های به­ دست آمده ۱۳
استفاده از سیستم هوش مصنوعی به جای پزشک بخش مراقبت های ویژه ۱۴
روبات یک متری Wakamaru به یاری انسان می‌آید ۱۵
سگ روباتی افراد چاق را در کم کردن وزن یاری می‌دهد ۱۵
روبات انسان‌ نمای ژاپنی معنای۱۰هزار لغت را درک می‌کند ۱۵
مزایای جراحی پروستات با استفاده از روبات‌ها ۱۶
ربات مسیر‌یاب (Path Finder Robot) 17
هوش مصنوعی و سینما ۱۸
«هوش مصنوعی» و اسپیلبرگ باهوش ۱۸
«انسان دو قرنی» رباتی از نوع دیگر ۱۹
«ادوارد دست قیچی » ربات سرگشته ۲۰
آینده و هوش مصنوعی ۲۱
منابع و مآخذ ۲۲

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 26

فرمت فایل: WORD