مقیاس وسواس مرگ عبدالخالق (DOS)

مقیاس وسواس مرگ عبدالخالق (DOS)

دانلود پرسشنامه استاندارد مقیاس وسواس مرگ عبدالخالق (DOS) شامل پرسشنامه استاندارد امتیازبندی مقاله بیس مولفه تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

معرفی پرسشنامه

مقیاس وسواس مرگ توسط عبدالخالق در سال ۱۹۹۸ در مصر ساخته شده است که از ۱۵ گویه و ۳ خرده مقیاس نشخوار مرگ (۸ سوال)، سلطه مرگ (۴ سوال) و عقاید تکراری مربوط به مرگ (۳ سوال) تشکیل شده است که به منظور ارزیابی اشتغالات ذهنی، تکانه ها و عقاید مقاوم مربوط به مرگ بکار می رود.ترس از مرگ محرک نیرومند رفتار از جمله وابستگی های فرهنگی است . بر اساس نظریه مدیریت وحشت ، یادآوری فناپذیری با ایجاد اضطراب اضطراب فوق العاده، فرد را در جهت کاهش آن بر می انگیزد. اضطراب مرگ می تواند تهدید قابل توجهی برای بهزیستی روانی به شمار رود . این مسأله در مورد جوانان بیشتر صدق می کند؛ چرا که ترس از مرگ در این گروه بسیار قویتر از سالمندان است .

روایی و پایایی پرسشنامه

عبدالخالق (۱۹۹۸) در فرهنگ اصلی، ضریب همسانی درونی این مقیاس و عوامل آن را مطلوب گزارش کرده است . روایی مقیاس وسواس مرگ از طریق محاسبه ضریب همبستگی با مقیاس های مشابه، به عنوان روایی همزمان نشان داده شده است. بر این اساس ضریب همبستگی مقیاس وسواس مرگ با مقیاس اضطراب مرگ ۶۲/۰، با مقیاس افسردگی مرگ ۵۷/۰، با مقیاس وسواس عمومی ۴۶/۰، با اضطراب عمومی ۳۳/۰، با افسردگی عمومی ۴۲/۰ و با مقیاس روان نژندی پرسشنامه شخصیتی آیزنک ۳۵/۰ گزارش شده است.
(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی و روایی: دارد (ایرانی و خارجی )
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی و یک مقاله انگلیسی )
تعریف مفهومی و عملیاتی:دارد
مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)
نوع فایل: word
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD