پرسشنامه وضعیت مدیریت دانش این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال بوده و هدف آن سنجش وضعیت مدیریت دانش (داشتن بعد فناوری ، بعد فرهنگ ، بعد فرایند عمل ،بعد سیاست ها) می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه
مدیریت دانش فرآیندی است که طی آن سازمان به تولید ثروت از دانش و یا سرمایه فکری خود میپردازد(منبع داخل فایل). به صورت بسیار ساده، مدیریت دانش فرآیندی است که طی آن سازمان به ایجاد ارزش از داراییهای فکری و دانش- محور میپردازد. اغلب، ایجاد ارزش مستلزم به اشتراکگذاری دانش بین کارکنان، بخشهای سازمانی و یا حتی سایر سازمانهاست. مدیران موفق همواره از داراییهای فکری موجود در سازمان خود استفاده کرده و به آن پی بردهاند، اما اغلب این فعالیتها به صورت غیرسیستماتیک و ساختاریافته انجام گرفته است، به نحوی که مدیران از انتشار و گسترش دانش کسب شده در سطح سازمان اطمینان نیافتهاند(منبع داخل فایل)
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور
از مدریت دانش نمرهای است که کارکنان به سوالات ۲۰ گویه ای پرسشنامه مدیریت دانش میدهند .
مقیاس پرسشنامه
این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (بسیار کم،۱؛ کم۲؛ گاهگاهی،۳؛زیاد،۴؛ بسیار زیاد؛۵) میباشد.
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازهگیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
پایایی این پرسشنامه توسط (منبع داخل فایل) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است .
توضیحات کامل با تفسیر در داخل فایل
مشخصات پرسشنامه
پایایی و روایی : دارد (با منبع معتبر)
ابعاد (مولفه) : دارد
مدل پرسشنامه : دارد
تفسیر و توضیحات : دارد (به صورت کامل و به دو طریق تحلیل شرح داده شده است)
نوع فایل : ورد آفیس word
منبغ : دارد (منبع پرسشنامه + منبع پایایی)
تعاریف مفهومی و عملیاتی : دارد (با منبع)
امتیازبندی پرسشنامه : دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است