پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه 18 اسلاید

پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه 18 اسلاید

برداشت هندوانه

پاورپوینت دستگاه برداشت هندوانه
هندوانه
هندوانه بذری مبدا آن شهرستان سبزوار و کشت آن بیشتر در این منطقه به صورت دیم و آبی کشت می شود. تخم هندوانه این منطقه معروف به تخم ژاپنی می باشد.

کاشت هندوانه در شرایط دیم

کاشت هندوانه در شرایط دیم استان خراسان به علت اینکه از لحاظ آب و هوایی در منطقه نیمه خشک واقع شده است. کشت هندوانه بذری در استان خراسان از اواخر اردیبهشت ماه صورت می گیرد.

بدین ترتیب که زمین شخم خورده و سپس با چند کارگر ماهر به روش سنتی بذر پاشی می شود. ( در شرایط دیم ) . بذر مصرف شده در کشت دیم حدود هکتاری ۵ کیلو گرم. داشت محصول فقط خاکدهی پای بوته و وجین علف هرز می باشد .

برداشت محصول

زمان برداشت در اواخر شهریور صورت می گیرد. و زمانی که تقریباً همه هندوانه های بذری از لحاظ رسیدگی تخم به حد خوب و عالی رسیده باشد برداشت شروع می شود .

برداشت سنتی : در این روش جمع آوری هندوانه توسط کارگر بود. به این صورت که هندوانه چیده شد . در یک محل جمع آوری و کارگران با دستها تخم را از هندوانه جدا می کنند. و از معایب آن هزینه کارگر زیاد و برداشت کم ممحصول و در مقیاس زیاد توصیه نمی شود. و همچنین از لحاظ بهداشتی در سطح بسیار پایینی قرار دارد. در روش سنتی در سطح بزرگ به علت تاخیر زیاد در برداشت تخم ، تخم هندوانه سبز شد. و گاهی مواقع طعم تلخی می گیرد .

فهرست مطالب
تاریخچه هندوانه
کشت هندوانه در شرایط دیم
زمان برداشت
برداشت به روش سنتی و معایب
روش ماشینی ( معایب و مزایا آن )
معرفی دستگاه
توصیه اقتصادی و قیمت محصول

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: پاورپوینت