پاورپوینت روشهای ذخیره سازی انرژی

پاورپوینت روشهای ذخیره سازی انرژی

انواع روشهای ذخیره سازی انرژی

پاورپوینت روشهای ذخیره سازی انرژی
روشهای ذخیره سازی در انرژی پرسیدن از پدر بزرگ و مادر بزرگ ها
قدیم خانه ها را چگونه گرم می کردند ؟
قدیم خانه ها را با ذغال گرم می کردند وسیله ای بود به نام منقل که توی منقل خاکستر بود توی خاکستر را باز میکردیم. داخلش را با خاکه ذغال پرمی کردند، و رویش را ذغال درشت میریختند و آتش می کردند. و دررویش لوله ی گردی به نام آتشگیر میزاشتند تا ذغال وخاکه ذغال خوب قرمزشود. که گازco2 از بین برود.

البته این را روی بیرون از اتاق میزاشتند. تا کاملاً گاز خارج شود.بعد منقل را به اتاق میبردند تا اتاق گرم شود. در ضمن برائ پخت و پز از همان منقل استفاده می کردند. و بعد از آن چراغ های نفتی و بخار نفتی آمد.

قدیم چگونه پخت وپزمی کردند ؟
اوایل با هیزم و بعد با منقل که روی آن یک سه پایه فلزی می گذاشتند و دیگ غذا را رویش قرار می دادند. وبعد از آن چراغهای نفتی به اسم والور آمد.

درقدیم بجای برق از چه چیزی برای روشنایی استفاده می کردند؟
وسیله ای بود به اسم پی سوز که توی آن را روغنی به اسم روغن چراغ میریختن و این وسیله مثل کتری بود. البته کوچکتر توی لوله فیتیله میزاشتن و روشن می کردند.و بعد چراغ های نفتی به شکل های مختلفی درآمد.

در قدیم چگونه آب راسرد نگه می داشتند؟
در تابستان آب را در کوزه می ریختند و در سایه میگذاشتتند.
در زمستان چاله ی بزرگی میکندن و در آن برف میریختن در تابستان برف تبدیل به یخ می شد. و یخ ها را می شکندند و در آب می انداختند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 26

فرمت فایل: پاورپوینت