پاورپوینت اهداف بنیادین ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

وزارت امور اقتصادی و دارائی

پاورپوینت اهداف بنیادین ماموریتها اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی
۱- وزارت امور اقتصادی ودارائی ، به موجب قانون ، به منظور تنظیم سیاستهای اقتصادی و مالی کشور . و ایجاد هماهنگی در امور مالی و اجرای سیاستهای مالی و تنظیم و اجرای برنامه همکاری های اقتصادی . و سرمایه گذاری مشترک با کشورهای خارجی تشکیل شده است. (ماده ۱قانون تشکیل وزارت امور اقتصادی و دارائی ). در اجرای این وظایف ، این وزارت از طریق واحدها و سازمانهای تا بعه دو گروه . فعالیت ستادی ، سیاستگذاری کلان و فرابخشی “و عملیات اجرایی “را انجام می دهد.

۲-۱- تامین و تنظیم منابع برای فعالیتهای اقتصادی ،از سه مسیر “بودجه عمومی دولت .“اعتبارات و تسهیلات بانکی ” و جذب منابع و سرمایه های خارجی”انجام می شود.

۱-۲- تنظیم این سه جریان ورودی به اقتصاد از طریق خزانه داری کل کشور ، شورای پول و اعتبار ، مجمع عمومی بانکها ،. و سازمان جلب و حمایب سرمایه خارجی بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشد.

۲-۲- فعالیت اقتصادی در سازمانها و موسسات مختلف،. از طریق چند ابزار و سازکار اقتصادی ، توسط دولت هدایت ، تنظیم و جهت داده می شود. ، عمده ترین این ابزار و سازکار ، شامل نظام مالیات و عوارض ، بیمه ، نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی. ، بورس سهام و کالا ، حسابرسی ، اعمال تعرفه های تجاری ،. تنظیم و جمع آوری و استفاده از پس مانده های اقتصاد را بر عهده دارد.

۳-۲- این سازمانها نیز ، بنا به خصلت وزارت متبوع ، دردو حیطه “ستادی و طراحی نظام ” و انجام عملیات اجرایی ”. مسئولیت دارند و این خصلت ویژه ، کار آنها را به طور مضاعف دشوار و حساس می نماید

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: پاورپوینت