پاورپوینت گل شب بو Gilly flower

پاورپوینت گل شب بو Gilly flower

گل شب بو یکی از معطرترین گلها به حساب می آید که رایحه آن بسیار قوی و آرام بخش است. و در این پاورپوینت به معرفی گل شب بو و روش کاشت و موارد مصرف آن میپردازیم.

پاورپوینت معرفی خصوصیات گل شب بو نحوه کاشت و نکات نگهداری

مقدمه:
ما پذیرفته‌ایم که هوش را از روی کارها بسنجیم ، زیرا کارهایی که انجام می‌دهیم نشان می‌دهند که در مغز ما چه می‌گذرد. بنابر این، چون گیاهان خاموش و بی‌‌ جنبش به چشم می‌آیند، زیاد تیز هوش و زرنگ به نظر نمی‌ رسند. اما گیاهان با حساسیت چشمگیری دست کم 15 متغیر محیطی گوناگون را بررسی می‌کنند. توان محاسبه‌ گری گیاهان بی‌ مغز شاید به اندازه‌ی بسیاری از جانوران با مغزی باشد که می‌شناسیم.

خصوصیات گل شب بو

گیاهان را بر اساس نحوه آرایش برک روی ساقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍ ،گلبرگ ، پرچم،و ….رده بندی می کنند
جدا گلبرگان
پیوسته گلبرگان

شب بو
تیره شب بو
تیره بزرگی از گیاهان جدا گلبرگ بوده که دارای 4000 گونه گیاه می باشد.
گیاهانی علفی و ندرتآ خشبی، یکساله یا دایمی هستند
ریشه بعضی از انها غده ای شکل است اغلب انها دارای اسانس سولفوره می باشند. به همین لحاظ در دارو سازی و همچنین به عنوان چاشنی غذا مصرف می گردند.
برگ گیاهان این تیره منفرد و یا ساده یا مقطع بدون بن برگ است.

نگهداری گل شب بو

گلها معمولا منظم و دو جنسی و به شکل خوشه قرار می گیرند. فرمول عمومی گل در گیاهان این تیره عبارتند از: 4 کاسبرگ +4 گلبرگ+6 پرچم+2 برچه می با شد.

گلبرگ و پرچم ها

گلبرگها به شکل صلیب و۴ عدد پرچم جانبی بزرگتر از پرچم دیگر است. تخمدان آ زاد و دارای 2 برچه است. به وسیله جداری به 2 خانه تقسیم می شود و دانه ها روی ان قرار می گیرند.

چگونگی پرورش گل شب بو

ساختمان گل در خانواده شب بو

میوه در تیره شب بو
میوه در انها خورجین یا خورجینک است.
گیاهان این تیره بعضی خوراکی و بعضی طبی و پاره ای نیز در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

خواص گل شب بو

گیاهان مهم این تیره عبارتند از:
شب بو : گیاهی زینتی بوده و دارای گلهایی به رنگهای زرد ،ارغوانی یا سفید می باشد.

شاهی: شاهی یا تره تیزه جزو سبزیجات این تیره بوده و مصرف خوراکی دارد.

خاکشیر و خاکشیر طبی
ساقه این گیاه راست و دارای گلهای خوشه ای و زرد رنگ است. دانه ان قرمز رنگ و ملین می باشد.

قدومه alyssum
دارای برگهای کرک دار و د مکرده دانه های انها برای بیماری های سینه مفید است.

تاریخچه Gilly flower

قرن‌ها پیش در انگلستان، شب بو واحدی برای داد وستد تلقی می‌شد! آن‌ها از شب بو به عنوان جایگزین پول استفاده می‌کردند و در زمین‌ های کشاورزی به ازای دادن شب بو، محصول کشاورزی دریافت می‌کردند. در واقع آن‌ها شب بو را بسیار با ارزش و قیمتی می‌دانستند.

تاریخچه گل شب بو

انواع شب بو

شب بو بارها پیوند زده شده و گلهایی با ویژگی‌های مختلف ایجاد کرده است. تنوع اندازه و رنگ آن زیاد است، تا جایی که بیش از 60 نوع مختلف از آن در بازار وجود دارد.

تحقیق گل شب بو

رنگ این گل می‌تواند سفید، صورتی، یاسی، قرمز، بنفش و یا آبی باشد.
قد این گل بسته به نوع متفاوت است. گونه‌هایی از شب بو کوتاه و انواعی از آن هم بسیار بلند هستند. مثلا نوع longipetala، فقط در شب شکوفه‌های خود را باز می‌کند و عطر آن از سایر انواع شب بو بیشتر است.

نحوه گرفتن بذر گل شب بو از انواع گل های شب بو

مسلما هر نوع گس شب بویی دارای بذر مخصوص به خود می باشد. از این رو بهتر است پیش از اقدام به نحوه گرفتن بذر گل شب بو نمونه آن ها را بشناسید. این گل ها در ایران به سه نوع متنوع تقسیم می شوند. که در ادامه به هریک از انها اشاره خواهیم نمود.

گونه Cheiranthus spp. Erysimum spp : در اصل یکی از گونه های گل شب بو به شمار می رود، که به نام گل شب بوی خیری شهرت دارد. این گل هم به صورت یک ساله، هم دوساله و هم سه ساله پرورش می یابد.

بذر گیری از گل شب بو

برگ های باریک و کشیده ای دارد، که به رنگ سبز روشن می باشند. خوشه های زیادی که در این گونه از گل های شب بو وجود دارد. منجر شده است تا نحوه گرفتن بذر گل شب بو به آسان ترین روش ممکن صورت پذیرد. شب بو های خیری خود به دو دسته زعفرانی و نیزه ای تقسیم می شوند.

تنوع رنگی فوق العاده این گل ها، منجر به محبوبیت بالای گل های شب بوی خیری شده است. نحوه گرفتن بذر گل شب بو به این صورت است. که خوشه های موجود در این پل همگی بذرهای گل را در خود جای داده اند. کافیست آنها را از گل جدا کرده، و در محیطی مناسب بخشکانید.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 64

فرمت فایل: پاورپوینت