پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد بر اساس مدل EFQM

پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد بر اساس مدل EFQM

پرسشنامه ارزیابی عملکرد EFQM

پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد بر اساس مدل EFQM زمانی شامل 54 سوال است. که دارای امتیازبندی مولفه روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
ارزیابی عملکرد : ارزیابی عملکرد فرآیندی است که توسط آن یک مدیر رفتار کاری کارکنان . را با اندازه گیری و مقایسه با استاندارد های از قبل تعیین شده ارزشیابی می کند. نتایج را ثبت می کند و نتایج را به کارکنان ابلاغ میکند. (گریفن, 1384؛ به نقل از زمانی، 1393).

مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management) : مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) به عنوان یک نگرش و فلسفه است.  که بر اساس آن، مفهوم کیفیت و جلب رضایت مشتری در همه جای سازمان جاری میشود. و با استفاده از تکنیک های و ابزار های آماری موارد را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. مدیریت کیفیت فراگیر خواستار دگرگونی روشن مدیریت سنتی است.

پرسشنامه استاندارد efqm

پرسشنامه استاندارد efqm

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
منظور از ارزیابی عملکرد در این تحقیق نمره ای است. که از پرسشنامه ارزیابی عملکرد بر اساس مدل EFQM به دست می آید.

روایی و پایایی پرسشنامه مدل ارزیابی عملکرد EFQM

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم (سرمد و همکاران،1390). در پژوهش زمانی(1393) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است. بدین صورت که پرسشنامه، در اختیار تعدادی از صاحب‌نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است. در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

مدل ارزیابی عملکرد efqm

مدل ارزیابی عملکرد efqm

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش زمانی (1393) پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ . برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمده است. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

بخشی از سوالات پرسشنامه

1 رهبری بسیار خوب خوب متوسط ضعیف خیلی ضعیف
5 آیا مدیران، در تهیه و تدوین بیانیه استراتژیک (اهداف کلی، مسیر حرکت و اولویت های سازمان) و نیز مطلع ساختن کارکنان از آن مشارکت مشهود دارند ؟
6 آیا مدیران، از استقرار ساختار سازمانی مناسب و سیستم مدیریت فرآیند و از موثر بودن آنها در حصول نتایج، اطمینان حاصل نموده اند؟
7 آیا مدیران، با کردارها و اقدامات عملی خود، نسبت به ارزشهای سازمان حمایت نشان

می دهند و ارزشها به طور گسترده در سطح سازمان مورد قبول قرار گرفته است؟

8 آیا مدیران، در دسترس کارکنان هستند و در قدردانی بموقع از تلاش افراد و گروههایی که  باعث بهبود می شوند، مشارکت می نمایند؟
9 آیا مدیران، در جهت بهبود همکاری با شرکاء تجاری، ملاقات با مشتریان، تامین کنندگان و دیگر طرف های خارج از سازمان اقداماتی انجام می دهند ؟
2 خط مشی و استراتژی بسیار خوب خوب متوسط ضعیف خیلی ضعیف
10 آیا سازمان جهت تدوین استراتژی و طرح های کسب و کار، از داده های گسترده و مناسب استفاده می­کند؟. (داده­هایی شامل عملکرد فرآیندهای داخلی، عملکرد تامین کنندگان، نیازمندیهای مشتری و داده های مرتبط با رقبا و سازمانهای الگو)
11 آیا اهداف و ارزشهای سازمان، امکان پذیر بوده و بوسیله خط مشی­ها، طرح­ها و تخصیص منابع، حمایت می­گردد و در طرحها و اهداف سطوح پایین­تر بکارگرفته می­شوند.؟
12 آیا اکثر کارکنان با برنامه دستیابی به اهداف سازمانی در حوزه خود آشنا هستند و

می توانند اهداف سازمانی مرتبط با فعالیت هایشان را فهرست نمایند؟

13 آیا سازمان از تواناییها و روش­هایی برای شناخت زمان مناسب اعمال تغییر در استراتژیها و بازارها برخوردار است؟

مشخصات پرسشنامه استاندارد

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: ۵۴ سوال
تعداد مولفه: ۹ مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 8
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD