پرسشنامه استاندارد تشخیص مدیریت دانش

پرسشنامه استاندارد تشخیص مدیریت دانش

پرسشنامه تشخیص مدیریت دانش

پرسشنامه استاندارد تشخیص مدیریت دانش مقیمی و رمضان 1390 به نقل از جمشیدی 1391 شامل 67 سوال است. و دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
مدیریت دانش : مدیریت دانش را فرایند خاص سازمانی و نظامی برای کسب، سازماندهی، نگهداری، کاربرد،. پخش و خلق دوباره‌ی دانش صریح کارکنان، برای افزایش عملکرد سازمان و ارزش آفرینی تعریف کرده‌اند. (موسوی خانی و دیگران، 1389؛ به نقل از جمشیدی، 1391).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این تحقیق منظور از مدیریت دانش نمره ای است که آزمودنی ها به پرسشنامه تشخیص مدیریت دانش (مقیمی و رمضان، 1390) می دهند.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). اعتبار محتواي يك آزمون معمولا توسط افرادي متخصص در موضوع مورد مطالعه تعيين مي‌شود. در پژوهش جمشیدی،( 1391) روایی صوری پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان بررسی و بر پایه‌ی آن ویرایش‌ هایی انجام گرفت. و در نهایت پرسشنامه‌ای متناسب با جامعه‌ی مورد نظر پژوهش، تنظیم شد.

هم چنین، به منظور بررسی روایی ابزار پژوهش از روش تحلیل گویه و محاسبه‌ی ضرایب همبستگی بین ابعاد پرسشنامه، با نمره‌ی کل (در سطح 0001/) استفاده شد. دامنه‌ی ضرایب همبستگی بین مؤلفه های پرسشنامه با نمره‌ی کل از 692/ (همبستگی فعالیت کسب دانش با نمره ی کل) تا 870/ (همبستگی فعالیت تسهیم و مبادله ی دانش با نمره ی کل) محاسبه شده است.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش جمشیدی (1391) برای بررسی پایایی ابزار از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.

مشخصات پرسشنامه استاندارد تشخیص مدیریت دانش

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 67 سوال
تعداد مولفه:  7 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD