پرسشنامه هوش بازاریابی
پرسشنامه استاندارد محقق ساخته هوش بازاریابی شامل 30 سوال است. که دارای امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
هوش بازاریابی : جلوگیری از شگفتیها و فرسودگی کارکنان در برابر تغییرات محیطی است. و به حداقل رساندن در معرض دشواری قرار گرفتن شرکت میباشد. (بسی، 2008؛ به نقل از بهمن زاده، 1392).
تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
این متغیر توسط پرسشنامه محقق ساخته 30 سؤالی هوش بازاریابی سنجش میگردد. کمینه این نمره 30 و بیشینه آن 150 میباشد
روایی و پایایی پرسشنامه
روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بهمن زاده (1392) برای تعیین روایی پرسشنامه طرح اولیه پرسشنامه تهیه گردید. و پس از استفاده از نظریات استاد راهنما و مشاور،. در اختیار تعدادی از صاحبنظران جامعه مورد مطالعه قرار داده شده که در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پارهای از موارد پرسشنامه نهایی تدوین گردید.
پرسشنامه استاندارد هوش بازاریابی
پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بهمن زاده (1392) پایایی مولفه های پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ . برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به ترتیبی که در جدول زیر مشاهده می کنید، به دست آمد. در نهایت با اصلاحات لازم پرسشنامه نهایی طراحی شد. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.
مشخصات پرسشنامه هوش بازاریابی
روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 30 سوال
تعداد مولفه: تک مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 6
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است