پرسشنامه استاندارد اشتراک دانش ۸ سوالی

پرسشنامه استاندارد اشتراک دانش ۸ سوالی

پرسشنامه اشتراک دانش

پرسشنامه استاندارد اشتراک دانش قلی زاده شامل ۸ سوال است.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
اشتراک دانش : اشتراک دانش می تواند بعنوان یک فرهنگ تعامل اجتماعی. شامل مبادله دانش، تجارب و مهارت های کارکنان در یک دپارتمان یا کل یک سازمان تعریف شود. (Lin, 2007؛ به نقل از قلی زاده، ۱۳۹۳).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این تحقیق دو نوع از رفتارهای اشتراک دانش یعنی اشتراک بهترین تجربیات و اشتراک خطاها مشخص شده است. کارمندی دارای رفتار اشتراک دانش در بعد اشتراک بهترین تجربیات و شیوه‌هاست. که زمان زیادی را برای انتقال اطلاعات درباره بهترین شیوه‌های انجام کار به همکارانش صرف می‌کند.

کارمندی دارای رفتار اشتراک دانش در بعد اشتراک خطاها و اشتباهات است. که اغلب خطاها و اشتباهات کاری روزانه خود را با همکاران در میان می گذارد. تجربیات حاصله از اشتباهات کاری خود را در جلسات، به اشتراک می‌گذارد. مشکلی با این مساله که همکاران را در جریان اشتباهات کاری خود قرار دهد ندارد.

پرسشنامه استاندارد اشتراک دانش

اشتراک دانش

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم (سرمد و همکاران،۱۳۹۰). در پژوهش قلی‌زاده (۱۳۹۳) برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شده است.

بدین صورت که پرسشنامه ، در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران سازمان و مدیریت قرار گرفته است. در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی مورد استفاده قرار گرفت.

اشتراک دانش در سازمان

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).

در پژوهش قلی‌ زاده (۱۳۹۳) پایایی پرسشنامه اشتراک دانش بر اساس روش آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمده است. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

کد متغیر

متغیر

نوع مقیاس

آلفای کرانباخ

BP

اشتراک بهترین تجربیات

لیکرت ۵ نقطه ای

۶۱۲/۰

SM

اشتراک خطاها و اشتباهات

لیکرت ۵ نقطه ای

۶۳۳/۰

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری)
تعداد سوال: ۸ سوال
تعداد مولفه: ۸ مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD