پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتاناچی و یو

پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتاناچی و یو

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی کاناواتاناچی و یو

پرسشنامه استاندارد اعتماد سازمانی توسط کاناواتاناچی و یو 2002 طراحی شده است. و پرسشنامه دارای 12 سوال و 3 مؤلفه اعتماد مبتنی بر شناخت، اعتماد مبتنی بر تأثیر و گر ییش به اعتماد می باشد. و بر اساس طیف پنح گزینه ای مقیاس لیکرت با سوالاتی مانند (اکثر همی تیمی های من رویکردی حرفه ای و متخصصانه نسبت به شغل خود دارند). به سنجش اعتماد سازمانی می پردازد. پرسشنامه در پژوهش رستمی اعتباریابی شده است.

سوالات مربوط به متغیرها در پرسشنامه به تفکیک انواع و ابعاد آنها

متغییر ابعاد سوالات
اعتماد اعتماد مبتنی بر شناخت 1-4
اعتماد مبتنی بر تاثیر 5-8
گرایش به اعتماد 9-12

متغییر مفهومی پرسشنامه

اعتماد، به میزان آسیب ­پذیری تمایلات و اشتیاق یک طرف تعامل . به اقدامات طرف مقابل بدون در نظرگرفتن توانایی کنترل و نظارتی که فرد بر طرف مقابل دارد گفته می ­شود (رستمی، 1392).

اعتماد سازمانی برای موفقیت سازمان، انجام تغییرات مداوم در نقش­ها و تکنولوژی­ ها . و همچنین طراحی مشاغل ضروری می­ باشد. اعتماد می­تواند اثرات درون فردی و بین فردی، و روابط درون و برون سازمان را تحت تأثیر قرار دهد. ( دانایی­فرد و همکاران، 1388).

اعتماد بین مدیریت و کارکنان بر کیفیت مدیریت تاثیر زیادی دارد، بنابراین افول اعتماد در سازمان­ها، یکی از مسائلی است. که باعث ایجاد کارکنانی بی­ انگیزه و اجرای کند. برنامه ­ها را سبب می­گردد و در مقابل کارکنان بی اعتماد نسبت به سرپرست و سازمان که بخش کوچکی از اجتماع می باشد. هیچ انگیزه و دلخوشی برای اعتماد به اجتماع و جامعه نخواهند داشت. (قلی­پور و همکاران ،1388). و همچنین سطح پایین اعتماد باعث می­شود. که کارکنان جریان اطلاعات را در سازمان منحرف کنند. و سوء ظن و بدگمانی در بین کارکنان رواج یابد (فرهنگ ،1389).

متغییر عملیاتی پرسشنامه

برای سنجش اعتماد از طیف لیکرت و ابزار پرسشنامه یو و کاناواتاناچایی (2002) استفاده شده است. و سوالات 1 تا 12 پرسشنامه مربوط به متغییر اعتماد می باشد. در این تحقیق منظور از اعتماد سازمانی نمره ای است که پاسخ دهندگان به سوالات 12 گویه ای پرسشنامه اعتماد سازمانی می دهند.

روایی و پایایی پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتاناچی و یو

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در این پژوهش روایی پرسشنامه در پروژهش (شمشادی، 1394) سنجیده شده است.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد (سرمد و همکاران،1390). ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده در پژوهش ( شمشادی، 1394) برای این پرسشنامه بالای 7/۰ برآورد شد.

مشخصات پرسشنامه استاندارد کاناواتاناچی و یو

روایی و پایایی : دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوالات : 12
مولفه: دارد
مقاله بیس: دارد
تعریف مفهومی متغیر : دارد
تعریف عملیاتی : دارد
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 6
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD