پرسشنامه استاندارد سنجش افکار خودکشی بک

پرسشنامه استاندارد سنجش افکار خودکشی بک

پرسشنامه استاندارد در مورد سنجش افکار خودکشی بک
مقیاس افکار خودکشی بک یک ابزار خودسنجی ۱۹ سوالی می باشد . این پرسشنامه به منظور آشکارسازی و اندازه گیری شدت نگرش ها ، رفتارها و طرح ریزی برای ارتکاب به خودکشی در طی هفته ی گذشته تهیه شده است .
بر اساس تحلیل عامل با بیماران روانپزشکی آشکار شد که مقیاس افکار خودکشی بک ترکیبی از سه عامل می باشد ، تمایل به مرگ (۵ سوال) ، آمادگی برای خوکشی (۷ سوال) ، و تمایل به خودکشی واقعی (۴ سوال) . ۲ سوال مربوط می شوند به بازدارنده هایی برای خودکشی و یا کتمان خودکشی که در هیچ یک از سه عامل فوق محاسبه نشده اند .

روایی و پایایی :
این مقیاس دارای پایایی بالایی است . با استفاده از روش آلفای کرونباخ ضرائب ۰٫۸۷ تا ۰٫۹۷ و با استفاده از روش آزمون – بازآزمون پایایی آزمون ۰٫۵۴ به دست آمده است . (منبع داخل فایل) در پژوهش بر روی ۱۰۰ نفر آزمودنی مذکر با دامنه سنی ۱۹ تا ۲۸ سال اعتبار و روایی این مقیاس را مورد ارزیابی قرار دادند . نتایج به دست آمده نشان داد که مقیاس بک با مقیاس افسردگی آزمون گلدبرگ ۰٫۷۶ همبستگی داشت ، همچنین اعتبار مقیاس با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با ۰٫۹۵ و از روش دو نیمه ۰٫۷۵ به دست آمد .
بنابراین اعتبار درونی ، اعتبار آزمون – بازآزمون و روایی همزمان در این مقیاس وجود دارد .

پایایی و روایی: دارد (با منبع معتبر)
ابعاد (مولفه): دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نیست)‌
نوع فایل: پی دی اف
تعداد صفحات: ۷
تفسیر و نمره گذاری: دارد
گارانتی: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: PDF