پرسشنامه انتقال مهارت های مدیریتی نخعی

پرسشنامه انتقال مهارت های مدیریتی نخعی

پرسشنامه استاندارد انتقال مهارت های مدیریتی

پرسشنامه انتقال مهارت های مدیریتی نخعی 1393 شامل 30 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
مهارت مدیریتی : به مهارت هایی گفته می شود که به وسیله آن شخص در وجود خود امکان به حرکت در آوردن اجزاء یک مجموعه را برای حرکت متناسب همه اجزاء به سوی اهداف تعیین شده فراهم می آورد. (احمدی ، 1388، به نقل از نخعی، 1393).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این تحقیق منظور از انتقال مهارتهای مدیریتی نمره ای است. که افراد بر اساس پاسخگویی به سوال های پرسشنامه محقق ساخته مربوط به انتقال مهارت های مدیریتی کسب می کنند.

مولفه های پرسشنامه
این پرسشنامه دارای 7 مؤلفه (نوآوری و ابتکار 4 گویه، قدرشناسی4 گویه، خودباوری 4 گویه،. تفکر منطقی و آینده نگری 5 گویه، ریسک پذیری 4 گویه، روش تفویض اختیار 5 گویه و رعایت قوانین اداری 4 گویه) می‌باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش نخعی(1393) برای تعیین اعتبار محتوایی صوری، پرسشنامه را در اختیار چند تن از استادان رشته علوم انسانی و تربیتی به ویژه استاد راهنما قرار داده شد. تا مشخص نمایند که گویه‌ها صرفاً موضوع مورد بررسی را می‌سنجد یا خیر. پس از آن تعدادی از گویه‌ها حذف یا تغییر داده شد.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد ( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش نخعی (1393)،. پایایی را با استفاده از آزمون مقدماتی بر روی نمونه‌ای مشابه نمونه اصلی ولی کوچک‌تر از آن مورد بررسی قرار دادیم. بنابراین پس از تهیه پرسشنامه‌، تعداد 40 نسخه از آن تکثیر و بوسیله پاسخگویان تکمیل گردید. سپس داده‌های جمع‌آوری شده را کُدگذاری نموده و با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری (spss) پایایی گویه‌ها را با استفاده از آزمون پایایی سنج آلفا کرونباخ محاسبه نمودیم. که نتایج آن برای کل پرسشنامه به شرح جدول ذیل است.

مشخصات پرسشنامه انتقال مهارت های مدیریتی نخعی

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 30 سوال
تعداد مولفه: 7 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 8
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD