پرسشنامه تمایلات غرق شدن ویتمر و سینگر ITQ

پرسشنامه تمایلات غرق شدن ویتمر و سینگر ITQ

پرسشنامه استاندارد پرسشنامه تمایلات غرق شدن ویتمر و سینگر ITQ

پرسشنامه استاندارد تمایلات غرق شدن ویتمر و سینگر ITQ 1998 به نقل از رضوی 1391 شامل 17 سوال است. و دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
غرق شدن: غرق شدن در فرهنگ آکسفورد به معنی فرو رفتن در مایعات” فرو رفتن در آب، سایر مایعات یا چیزهای دیگر و احساس عمیقاً درگیر شدن و چیزی را واقعی باور کردن است. (ایجسلستیجن و همکاران، 2001، به نقل از رضوی، 1391).).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در پژوهش حاضر منظور از تمایلات غرق شدن نمره ای است. که آزمودنی به وسیله پرسشنامه تمایلات غرق ویتمروسینگر به دست می آورد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). برای بررسی روایی سازه ITQ، از روش تحلیل عاملی استفاده شد. به این منظور، پاسخهای 437 آزمودنی (همه آزمودنیهای پژوهش) با روش تحلیل مؤلفه های اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

شاخص kmo به میزان 80/0 و آزمون کرویت بارتلت ( 1893، 0001/0 p<) نشان داد انسجام درونی داده ها به منظور تحلیل عاملی برای تحلیل گویه ها کافی است. منحنی حاصل از آزمون اسکری نشان داد شیب منحنی در نقطه ای مسطح می شود که استخراج 5 عامل بهترین ساختار عاملی این آزمون خواهد بود. مقدار ویژه این 5 عامل بالاتر از یک بود که به ترتیب 27، 10، 9، 8 و 6 (در مجموع 60) درصد واریانس مشترک را تبیین می کنند(رضوی، 1391).

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش رضوی (1391) پایایی این پرسشنامه به شرح زیر به دست آمده است.

مشخصات پرسشنامه تمایلات غرق شدن ویتمر و سینگر ITQ

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 17 سوال
تعداد مولفه: 3 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 6
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD