پرسشنامه رهبری خدمتگزار دنیس

پرسشنامه رهبری خدمتگزار دنیس

پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار دنیس

پرسشنامه رهبری خدمتگزار دنیس به نقل از رستمی شامل 28 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
رهبری خدمتگزار : گرین لیف رهبری خدمتگزار را چنین تعریف می کند. رهبری خدمتگزار روی خدمت رسانی به دیگران تأکید می‌‌کند و منافع شخصی را فدای منافع دیگران می‌کند. تا افراد از درایت و اختیار و سلامت بیشتری برخوردار شوند و خودشان تبدیل به رهبرانی خدمتگزار گردند. (رستمی، 1392).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این تحقیق منظور از رهبری خدمتگزار نمره ای است که پاسخ دهندگان به پرسشنامه رهبری خدمتگزار دنیس(2004) می دهند.

مولفه های پرسشنامه

متغیر ابعاد سوالات
رهبری خدمتگزار خدمت رسانی 1-8-25-26-27-28
تواضع و فروتنی 5-7-9-15-16-22-23
قابلیت اعتماد 6-10-11-12-13-14-18-19-20-24
مهرورزی 2-3-4-17-21

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش رستمی (1392) برای تعیین روایی پرسشنامه طرح اولیه پرسشنامه رهبری خدمتگزار دنیس تهیه گردید. و پس از استفاده از نظریات استاد راهنما و مشاور،. در اختیار تعدادی از صاحب‌ نظران جامعه مورد مطالعه قرار داده شده که در نتیجه مواردی جهت اصلاح پیشنهاد گردید. و سرانجام پس از اعمال اصلاحات در پاره‌ای از موارد پرسشنامه نهایی تدوین گردید.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش رستمی (1392) پایایی مولفه های پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ . برای کل پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS به دست آمد. در نهایت با اصلاحات لازم پرسشنامه نهایی طراحی شد. و در نهایت بر روی گروه نمونه آماری اصلی به اجرا گذاشته شد.

مشخصات پرسشنامه رهبری خدمتگزار دنیس

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 28 سوال
تعداد مولفه: 4 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 5
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD