پرسشنامه سنجش عملکرد جنسی زنان متاهل

پرسشنامه سنجش عملکرد جنسی زنان متاهل

پرسشنامه سنجش عملکرد جنسی زنان متاهل

این پرسشنامه شامل 23 سوال است و هدف آن سنجش عملکرد جنسی زنان متاهل از ابعاد مختلف . (میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم، فرونشینی، پایداری عملکرد جنسی، رضایت از فعالیت جنسی) می باشد.

فعالیت های جنسی در انسان علاوه بر غریـزی بـودن برای وی بسیار حیـاتی بـوده و بـا گذشـت زمـان مفـاهیم مـذهبی، عرفـانی، تـاریخی گرفته است. در طول تاریخ، انسان ها حداقل به منظور تولیـد مثل و تداوم نسل خود نیازمند برقـراری آمیـزش جنـسی بوده اند . یانگ میزان خرسندی از روابط جنسی و توانـایی فـرد در ایجـاد لذت دوطرفه را رضایت جنـسی مـی نامنـد.

یانگ در این زمینه بیـان مـی دارد کـه میزان خرسندی از روابط جنسی و توانـایی فـرد در ایجـاد لذت دوطرفه را رضایت جنـسی مـی نامنـد. اسـتحکام روابط زناشویی بدون داشتن روابط جنسی رضـایت بخـش به خطر می افتد. لـذت جنـسی از مهمتـرین لـذت هـایی است که یک فرد در طول عمر خود از آن بهره مند میشود. و این لذت است که سختی های زنـدگی و مـشکلات بـین زوجین را قابل تحمل می نماید .

در پ‍ژوهش کراسکیان موجمباری و همکاران (۱۳۹۳) روایی و پایایی این پرسشنامه مورد آزمایش قرار گرفته است. در این پژوهش برای بررسی روایی سازه از روش تحلیل مولفه های اصلی استفاده شد. بر اساس یافته های مطالعه، پرسشنامه سنجش عملکرد جنسی در ساختار تک عاملی،. برای بررسی سازه عملکرد جنسی در جامعه زنان متاهل شهر تهران دارای روایی بود. برای بررسی اعتبار این پرسشنامه از روش بازآزمایی استفاده شد. و میزان آن با فاصله زمانی یک ماه برابر با 88/0 بدست امده که حاکی از اعتبار خوب پرسشنامه است.

روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
تعداد سوال: 23
تعداد بعد: 5
نوع فایل: ورد آفیس ‌word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات : 5
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD