پرسشنامه عوامل موثر بر بالا رفتن سن ازدواج نصیری و همکاران

پرسشنامه عوامل موثر بر بالا رفتن سن ازدواج نصیری و همکاران

دانلود پرسشنامه استاندارد در مورد عوامل موثر بر بالا رفتن سن ازدواج شامل پرسشنامه استاندارد مقاله بیس امتیازبندی تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

سن ازدواج
سنی است که افراد در آن سن به زندگی زناشویی وارد می شوند.سن ازدواج یکی از شاخصه‌های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه محسوب می‌شود. در کشور ما که هنجارهای دینی نزد عموم مردم از مطلوبیت خاصی برخوردار است و جوانان بخش غالب جمعیتی را تشکیل می‌دهند، این ارزیابی در حوزه اخلاق اجتماعی و روحیه جمعی نیز مطرح می‌شود و دامنه تاثیر سن ازدواج را به حوزه‌های رفتاری و فرهنگی هویتی نسل جوان می‌کشاند. ازدواج: رسم و نهاد اجتماعی است و به پیوند جسمانی و اشتراک در زندگی میان مرد و زن اطلاق می شود که به موافقت قانون ، عرف یا دین حاصل می گردد. تاخیر در سن ازدواج: عبارت از میزان عقب افتادن سن مطلوب ازدواج جوانان در جامعه(نصیری و همکاران، ۱۳۹۶).

مشخصات پرسشنامه
این پرسشنامه در پژوهش نصیری، بهشتی راد و سلطانزاده (۱۳۹۶) بر اساس یک مطالعه اکتشافی طراحی و اعتباریابی شد. پرسشنامه شامل ۶۳ سوال بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه لیکرت می باشد و ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی را مورد سنجش قرار می هد، در پژوهش مذکور برای روایی پرسشنامه از نظر متخصصان و تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بهره گرفته شد و برای پایایی پرسشنامه بر اساس یک مطالعه مقدماتی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که نتایج اعتباریابی پرسشنامه نشان داد که ابزار طراحی شده دارای اعتبار قابل قبولی است.

عنوان پرسشنامه : عوامل موثر بر بالا رفتن سن ازدواج
تعداد گویه ها: ۶۳ گویه
تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد
تعاریف نظری و عملیاتی: دارد
مقاله بیس: دارد
تعداد صفحات: ۱۵ صفحه فایل WORD
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
فایل PDF : دارد
منابع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 15

فرمت فایل: WORD