پرسشنامه عاطفه خود آگاه

پرسشنامه عاطفه خود آگاه

دانلود پرسشنامه عاطفه خود آگاه پرسشنامه حاوی ۱۶ سوال استاندارد و هدف آن سنجش آمادگی (مستعد بودن) شرمزدگی و احساس گناه (واکنش به رویدادهای زندگی) می باشد.

معرفی پرسشنامه

آزمون عاطفه خودآگاه یک ابزار خودسنجی و مدادکاغذی است که ۱۶ موقعیت (سناریو) شرایط زندگی روزمره را به آزمودنی ارائه می کند و پاسخ دهندگان پاسخهای، هیجانی و رفتاری خویش و احتمال پاسخ خود به آنها را رتبه می دهند. تمام سناریوهای این آزمون دارای آیتم های شرم و گناه و اشتغال ذهنی با احساس گنا هستند، در حالی که بعضی از آیتم ها شامل دفاع های شخصی جداسازی، بی تفاوتی و برونی کردن است.

روایی و پایایی پرسشنامه

در پژوهش فرگوسن و همکاران (۲۰۰۱) که بر روی ۱۳۲ دانشجوی مقطع کارشناسی صورت گرفت، ضریب آلفای کرونباخ برای مقیاس شرم ۸۱/۰ و برای احساس گناه ۷۸/۰ گزارش شده است.

تانگنی و همکاران (۱۹۹۲) روایی سازه دو مقیاس شرم و گناه را در حد مناسب گزارش کردند؛ آنها در یک پژوهش ۲۰۰۳ خود نیز روایی این آزمون را برای سنجش سازه های تئوریک شرم و گناه تایید می کنند. بنا به گزارش (منبع داخل فایل) علی رغم اختلاف نظرها، این آزمون مفایهم زیربنایی مورد نظر سازندگان آن را می سنجد. در ایران، روایی صوری این آزمون ها مورد تایید اساتید رشته های مشاوره و روانشناسی قرار گرفته است.

هدف: سنجش آمادگی (مستعد بودن) شرمزدگی و احساس گناه (واکنش به رویدادهای زندگی)
تعداد سوال: ۱۶
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد
روایی و پایایی: دارد (فارسی)
فرمت فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۵
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD