پرسشنامه محیط فروشگاه اینترنتی 14 سوالی

پرسشنامه محیط فروشگاه اینترنتی 14 سوالی

پرسشنامه استاندارد محیط فروشگاه اینترنتی

پرسشنامه محیط فروشگاه اینترنتی Floh , Madlberger شامل 14 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی
محیط فروشگاه اینترنتی: یک فروشگاه اینترنتی، وب سایت یا مجموعه ای از وب سایت ها است که محصولاتی ( کالا یا خدمات) را در بستر اینترنتی،. به کاربرانی منتخب یا عمومی، معرفی کرده و با فراهم آوردن یک سبد خرید آنلاین و درگاه های پرداخت اینترنتی،. امکان خرید را برای آنها فراهم می کند و گزینه های متنوعی را نیز برای تحویل کالا و خدمات در اختیار او قرار می دهد. محیط فروشگاه اینترنتی شامل محتوا، طرح و پیمایش فروشگاه اینترنتی می باشد. (فلوه و مادلبرگر، 2013: 428). ( نقل از امنیان جزی، 1394).

پرسشنامه فروش اینترنتی

محتوای فروشگاه اینترنتی

محتوا فروشگاه اینترنتی شامل تمامی موارد مرتبطی است که بر روی وب سایت در دسترس است. این موارد شامل ویژگی های محصول، قیمت ها و اطلاعات ارائه شده، شیوه های ارجاعی، مقایسه اطلاعات و… می باشد. رایس (1997) تأیید کرد که در دسترس بودن محتوای مناسب به طور چشمگیری کاربران اینترنتی و مراجعه کنندگان به وب سایت را افزایش می دهد. (فلوه و مادلبرگر، 2013: 428). محتوا فروشگاه اینترنتی شامل اطلاعات در مورد ویژگی ها،. قیمت ها و تصاویر محصولات است که آن ها را به خوبی به مشتری معرفی می کند. ( نقل از امنیان جزی، 1394).

محتوای فروشگاه اینترنتی

طرح فروشگاه اینترنتی
طرح فروشگاه اینترنتی به عنوان درجه ای که شخص معتقد است. که فروشگاه اینترنتی به طور زیباشناختی به مشتری ارائه شده و باعث رضایت او می شود. جذابیت طراحی عمدتأ به عناصر بصری، بویژه رنگ های مورد استفاده و طرح کلی آن اشاره دارد. (ون در هیجن، 2003: 544) . طرح شامل ظاهر کلی سایت، گرافیک، رنگها، منوها و غیره می باشد.

طراحی سایت فقط طراحی گرافیکی را شامل نمی شود، بلکه طراحی سایر عناصر سایت هم جزو نکات بسیار مهم طراحی سایت است. طرح فروشگاه اینترنتی به ظاهر زیبا، جذاب بودن، منظم و مرتب بودن نحوه نمایش محصولات . و سرگرم کننده بودن محیط فروشگاه اینترنتی اشاره دارد. ( نقل از امنیان جزی، 1394).

پرسشنامه محیط فروشگاه اینترنتی

پرسشنامه خرید اینترنتی

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از محیط فروشگاه اینترنتی نمره ای است. که پاسخ دهنده گان به سوالات 14 گویه ای پرسشنامه محیط فروشگاه اینترنتی می دهند.

مولفه های پرسشنامه

مؤلفه های پرسشنامه تعداد سوال شماره سوال
محتوای فروشگاه اینترنتی 5 5-1
طرح فروشگاه اینترنتی 4 9-6
پیمایش فروشگاه اینترنتی 5 14-10

روایی و پایایی

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش (امینیان جزی، 1394) روایی پرسشنامه توسط متخصصان تأیید شده است.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش (امینیان جزی، 1394) پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ به ترتیب زیر به دست آمده است.

مشخصات پرسشنامه محیط فروشگاه اینترنتی

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 14 سوال
تعداد مولفه: 3 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 5
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD