پرسشنامه کانون کنترل سلامت MHLC والستون و همکاران

پرسشنامه کانون کنترل سلامت MHLC والستون و همکاران

پرسشنامه استاندارد کانون کنترل سلامت MHLC والستون و همکاران

پرسشنامه استاندارد کانون کنترل سلامت MHLC والستون و همکاران 1978 به نقل از ایزدپناهی 1393 شامل 18 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
کانون کنترل سلامت: درجه اعتقاد فرد به این امر است که سلامت او تحت کنترل عوامل درونی است یا عوامل بیرونی (حاتملوی سعد آبادی، 1390).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
کانون کنترل سلامت: منظور از کانون کنترل سلامت نمره کسب شده آزمون در پاسخ به پرسشنامه کانون کنترل سلامت MHLC والستون است.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش ایزدپناهی(1393) برای تعیین روایی و تأیید اینکه آیا سوالات و گویه های فهرست شده برای سنجیدن اهداف مورد نظر مناسب هستند یا خیر ؛. از نظرات استاد راهنما و چندین متخصص که در این حوزه فعالیت داشته اند استفاده شد. و بعد از جمع آوری نظرات و بررسی پیشنهادات این افراد، و بحث وگفتگو با استاد راهنما پایایی آن تایید گردید.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش ایزدپناهی (1393)، ضرایب همسانی درونی به روش آلفای کرونباخ برای سلامت درونی 81/0، سلامت مربوط به افراد موثر 83/0وسلامت مربوط به شانس 79/0 به دست آمد.

مشخصات پرسشنامه کانون کنترل سلامت MHLC والستون و همکاران

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: 18 سوال
تعداد مولفه: 3 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 5
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD