پروژه کارآفرینی طرح تجاری نمایندگی ریو Business Plan

پروژه کارآفرینی طرح تجاری نمایندگی ریو Business Plan

پروژه کارآفرینی طرح تجاری (Business Plan)
نمایندگی انحصاری خودرو «ریو»

۱- روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت عرضه و معرفی محصولات خدماتی و یا تولیدی.
در خصوص روشهای بازاریابی و تبلیغاتی جهت معرفی محصول یا محصولات خدماتی از جمله (تعمیرات موتور خودرو، تعمیرات برق خودرو نصب دردگیر، ضبط و باند و سیستمهای صوتی خودرو انجام کارهای دیگر خودرو اعم از تعویض روغن و پنچرگیری و …
در این روش برای فعالیت نمایندگی، راههای گوناگونی وجود دارد که برای نمایندگی موثر است نظیر شرکت در نمایشگاههای خودرو در قسمت تعمیرات خودرو و در ارگانها و مکانهایی که بیشتر در آنجا احتیاج به تعمیرات خودرو باشد، و دیگر راه تبلیغات برای ارائه خدمات خود را می توان از طریق نیازمندیهای روزنامه استان و یا با پخش کارت انجام داد. و یا نصب پراکنده پوستر و پلاکارد در خیابان ها می توان مردم را به سمت خود جذب کرد.

۲- توجیه اقتصادی محصول یا محصولات تولیدی یا ارائه کار خدماتی
توجیه اقتصادی در حالت کلی یعنی سودآوری به نوعی که با سود حاصله بتوان بقا و دوام شرکت یا کارگاههای تولیدی تضمین گردد و دیگر سخن توجیه اقتصادی یک طرح یعنی اینکه فعالیت یا خدمت در موارد طرحی که مورد نظری می باشد ضمن ارائه مقبولیت و جذابیت نیازی بریا افراد و ارگانهای و سازمانها و … وجود داشته باشد.
توجیه اقتصادی این طرح به دلیل گستردگی بازار ایران و جهان که هر لحظه خودروهای جدید، با تکنولوژی پیشرفته یئ به وجود می اید مساعد می باشد چون با این پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن خودروهای زیبا و با کیفیت بالا باعث می شود که مردم میل و رقبت بالایی در خرید خودرو داشته باشد. هم اکنون در هر خانواده ایرانی حداقل یک خودرو وجود دارد و این خودروها حتماً احتیاج به تعمیر و یا تعویض قطعات پیدا می کنند و ما می توانیم با به وجود آوردن نمایندگی های متعدد این نیاز را برطرف کنیم، با ایجاد این نمایندگی و ارائه خدمات مطلوب به مردم امید به آینده ی داریم که هر خانواده ایرانی با کمال اطمینان بتوانند خودروی برای خود فراهم کنند.
۳-روش تأمین منابع مالی اعم از آورده های افراد، اخذ وام، جهت تأمین فضا، تجهیزات با نیروی انسانی و سایر امکانات مورد نیاز (حداکثر تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۱ ریال)
جهت تأمین این نمایندگی هر یک از شرکا به نسبت مساوی پولی را به عنوان سرمایه اولیه برای شروع درنظر گرفته که عبارت اند از:

۱-مدیرعامل: ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال
۲-مهندس برق خودرو: ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال
۳-مهندس مکانیک: ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال
۴-گروه صافکاری و نقاشی: ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال

که مجموع آن ۰۰۰/۰۰۰/۸۰۰ ریال می باشد که هر یک از اعضای اصلی نمایندگی از سود نمایندگی سهم مساوی را به دست می آورند و در مرحله بعدی یا تأسیس نمایندگی جهت دریافت وام خوداشتغالی تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۴۰۰ ریال از دولت ها دریافت نموده و با گرفتن وام از شرکت سایپا به مبلغ ۳۰ میلیون که سرمایه نمایندگی در مجموع به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰۰ ریال جهت تامین فضای کاری ابتدا محلی با موقعیت تجاری که حداقل در نزدیکی مرکز شهر بوده که مردم جهت تامین نیازهای خود به این مرکز تجاری مراجعه می کنند در نظر گرفته که جهت خرید آن فضا حداقل مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۸۰۰ ریال احتیاج است که از سرمایه نمایندگی جهت خرید آن استفاده می کنیم.
۴-مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از نظر تخصص و توانایی همراه با تقسیم کار و نحوه مدیریت و ترسیم چارت تشکیلاتی حداکثر برای ۱۰ نفر.
یک نفر با لایق و با سواد برای مدیریت و حساب داری نمایندگی که به مقام امر مالی و اداری آن رسیدگی کند، و حداقل مدرک تحصیلی آن لیسانس مدیریت و حسابداری باشد.
دو نفر برای راه اندازی قسمت خدمات انژکتور و برق خودرو با سابقه های کاری مختلف حداقل تخصص آنها یکی مهندس برق خودرو و دیگری فوق دیپلم برق خودرو باشد. دو نفر برای راه اندازی قسمت اتوماتیک با سابقه متخصص یکی به عنوان مهندس مکانیک و دیگری فوق دیپلم مکانیکی خودرو باشد.
سه نفر برای راه اندازی قسمت صافکاری و نقاشی با سابقه و تجربه کاری بالا که بتوانند تمامی کارهای صافکاری و نقاشی خودرو انجام دهند.
یک نفر برای انجام کار تعویض روغنی و آپاراتی خودرو با سابقه کاری بالا و مدرک تحصیلی دیپلم مکانیک باشد.
یک نفر به عنوان نگهبان و سرایدار برای سرویس دهی به کارکنان، با سابقه در این کار باشد.

فهرست
۱-روشهای بازاریابی و تبلیغاتی جهت عرضه و معرفی محصولات خدماتی و یا تولیدی
۲-توحید اعتقادی محصول یا محصولات تولیدی یا ارائه کار خدماتی
۳-روش تامین منابع مالی اعم از آورده های افراد؛ اخذ وام؛ جهت تامین فضا؛ تجهیزات؛ نیروی انسانی و سایر امکانات مورد نیاز (حداکثر تا سقف ۰۰۰/۰۰۰/۱۵۰ ریال)
۴-مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از نظر تخصص و توانایی همراه با تقسیم کار و نحوه مدیریت و ترسیم چارت تشکیلاتی حداکثر برای ۱۰ نفر
۶-گزارش مختصر بازدید از واحدهای تولیدی یا خدماتی مرتبط با موضوع پروژه جهت کسب تجربه و ایده
۷-فهرست تجهیزات مورد نیاز با برآورد قیمت مطابق قیمت روز
۸-فهرست مواد مصرفی مورد نیاز بریا حداقل یکماه مطابق قیمت روز
۹-برآورد هزینه ای حقوق و دستمزد و همچنین هزینه هیا سوخت (تلفن؛ آب؛ برق و گاز) و اجاره محل کار مطابق قیمتهای روز
۱۰-میزان نسبت بین سود و سرمایه
۱۱-ابتکاری بودن محصول و یا خدمات ارائه شده از طریق طرح
۱۲-میزان مفید بودن طرح برای جامعه
۱۳-میزان اشتغال زایی طرح
۱۴-گروهی بودن کار در قالب یک شرکت تولیدی و یا خدماتی
۱۵-ارتباط موضوع پروژه با رشته مهارتی دانش آموزان

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 22

فرمت فایل: WORD