پلان معماری مدرسه مدرن

پلان معماری مدرسه مدرن

پلان معماری مدرسه مدرن ابتدایی دبیرستان هنرستان autocad

پلان معماری مدرسه مدرن dwg
این فایل حاوی نقشه طراحی شده در نرم افزار اتوکد می باشد که پلان شامل نقشه های پلان طبقه همکف، پلان طبقه اول، پلان مبلمان طبقه همکف، پلان مبلمان طبقه اول، سایت پلان، برش ها و نماها است.

پلان معماری مدرسه مدرن

توضیحات فایل اتوکد پلان مبلمان مدرسه

این فایل حاوی نقشه طراحی شده در نرم افزار اتوکد می باشد که شامل نقشه های زیر است:
پلان طبقه همکف
پلان طبقه اول
پلان مبلمان طبقه همکف
پلان مبلمان طبقه اول
سایت پلان
برش A-A
برش B-B
نمای شمالی
نمای جنوبی
نمای غربی
نمای شرقی
نقشه اتوکد autocad مدرسه

نقشه اتوکد مدرسه

معمولا طراحی مدرسه یا فضا های آموزشی ساختاری پیچیده و متفاوت دارند. بایستی طراحی فضا های مختلف آموزشی مانند:

کلاس های درس، آزمایشگاه، سالن اجتماعات، کتابخانه، محوطه ورزش، سرویس بهداشتی به گونه ایی صورت گیرد

که علاوه بر ایجاد عرصه های مختلف و استانداردی برای یادگیری ، مکانی برای فعالیت های جسمی و روحی نیز باشد.

اما فراتر از طراحی یک بستر آموزشی ، یکی از چالش هایی که معماران در طراحی مدرسه و فضا های آموزشی با آن مواجه هستند ، هماهنگ سازی یک محیط مثبت با رویکرد های فیزیکی و روحی برای کودکان است.

طراحی مدرسه مدرن

انتخاب استقرار واحد آموزشی متناسب با نیازهای آموزشی توسعه نامنظم و بی رویه شهرها که در چند دهه اخیر با توسعه اتفاقی واحدهای آموزشی همراه بوده است .

معماری مدرسه مدرن

طراحی پلان معماری مدرسه مدرن بطوری که در بسیاری از مناطق مدارسی وجود دارند که بیش از مقدار ظرفیت از آن استفاده گردیده است در حالی که در بعضی از نقاط کلاسها به حد ظرفیت خود نرسیده است.

در نتیجه ساخت و ساز فضاهای آموزشی همراه با معیارهای شهرسازی نبوده و صرفا در اثر نیاز مقطعی شکل گرفته است.

ضوابط و معیارهای طراحی مدرسه مدرن

ساخت مدرسه مدرن رنگ آمیزی در طراحی مدرسه درهای ورودی کلاسها و دفتر مدارس باید همیشه تیره تر از زمینه رنگی دیوارهای راهرو باشد.

این تیرگی توجه و احترام دانش آموزان را برمی انگیزد و در عین حال هشداری است که تفاوت میان فضای کلاس درس و حیاط را به او گوشزد می‌کند.

در سالنها، فضاهای ورزشی و اماکن صرف غذا باید از هماهنگی رنگهای گرم استفاده شود. در سرویسهای بهداشتی به لحاظ ویژگی محیط آموزشی و فقدان استانداردهای بهداشتی در عموم این فضاها، استفاده از رنگ سفید مناسبتر است.

وجود این رنگ و لطمه پذیری آن در اثر کمترین آلودگی، حداقل هشداری است که مسئولین نظافت فضای آموزشی را مجبور به کنترل و نظافت مستمر خواهد کرد.

در آزمایشگاهها، سطوح دیوارها، رنگهای گرم و روشن دارد، اما سطح میزهای آزمایشگاهها حتی المقدور سفید است.

طراحی مدرسه سفید بودن میز در صورت آلودگی سطح میز به مواد شیمیایی رنگی، ‌اسیدها و بازها، ‌دانش آموز و مربی را به طور موثر تری خبر خواهد کرد.

در اتاق بهداشت باید از رنگهای سرد و روشن استفاده کرد. در این نوع هماهنگی یک رنگ سرد (مثلا سبز یا آبی)‌به عنوان رنگ اصلی انتخاب می‌شود و سایر رنگهای سرد با ارزشهای مختلف در کنار آن به کار برده می‌شود. این نوع هماهنگی محیط را ساکت و آرام جلوه خواهد داد.

اصول ایمنی در مدرسه

زلزله: هر چه اشکال ساختمان منظم تر و توزیع جرمها و سختیهای آن در سطح افق (نقشه)‌و در ارتفاع متفاوتر باشد، ‌مقاومت احتمالی آن در برابر زلزله افزایش خواهد یافت.

تاثیر عوامل فیزیکی – معماری در عملکرد قرارگاههای تربیتیعملکرد قرارگاههای رفتاری مانند کلاسهای درس و یا آموزشگاهها از عوامل معماری از یکسو و شرایط فیزیکی از سوی دیگر تاثیر می‌پذیرد.

تاثیر (ساخت)‌ یا (معماری)‌در عملکرد قرارگاههای تربیتی آزموند ۱۹۷۵ (سازه)‌ فضاها را تعیین کننده عملکرد آنها و وظیفه معمار را تعریف می‌کند.

وی فضاها را از نظر تاثیری که روی رفتار می‌گذارند، طراحی مدرسه بر دو نوع (گرد هم آورنده)‌ و (پراکنده کننده)‌ تفکیک می‌کند.

فضاهای (گردهم آورنده) برای قرارگاه های آموزشی و پرورشی نیز مناسبتر می‌باشد، طراحی مطب دندانپزشکی ساخت مدرسه زیر امکان تمرین کار گروهی و مشارکت بیشتری را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد، فضاهای پراکنده کننده (مانند دالان‌های باریک) برای زندان مناسبتر است.

تاثیر عوامل (فیزیکی) در عملکرد قرارگاههای تربیتی تحقیقات نشان میدهند، evimshahane تراکم زیاد جمعیت به عنوان عامل فیزیکی، رفتارهای تهاجمی را افزایش میدهد و در صورت استمرار، موجب بروز واکنش‌های بیمار گونه می‌شود.

تراکم زیاد در انسان احساس ازدحام بر می‌انگیزد. احساس ازدحام هنگامی به انسان دست می‌دهد که علاوه بر عوامل دیگر، ‌تراکم جمعیت مخل آسایش شده، موانعی در مقابل جریان طبیعی فعالیت‌ها ایجاد کند.

راهنمای استفاده :
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته معماری و عمران
حاوی فایل اتوکد و قابل ویرایش

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 1

فرمت فایل: autocad