پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

پرسشنامه پیوند با مدرسه (SBQ)

پرسشنامه استاندارد پیوند با مدرسه (SBQ)

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه پیوند با مدرسه در ابتدا ۷۰ گویه داشت و روی نمونه ۱۰۰۰ نفری اجرا گردید تا تصحیحات لازم به عمل آید و در نهایت بعد از تحلیل عاملی ۴۰ سوال نهایی به دست آمد . پرسشنامه ۴۰ آیتمی پیوند با مدرسه  در ۶ مولفه به بررسی و ارزیابی میزان پیوند دانش آموز با مدرسه، معلم ، مدیر، معاون، مشاور و سایر دانش آموزان می پردازد.پیوند با مدرسه اشاره به ارتباطاتی دارد که فرد با مدرسه و دیگر جنبه های زندگی تحصیلی دارد. مادوکس و پرینز(۲۰۰۳) پیوند با مدرسه را شامل مشارکت در مدرسه، تعهد به ارزش ها و باور نسبت به مدرسه تعریف کرده اند. آندرمن و آندرمن(۱۹۹۹) پیوند با مدرسه را احساس دانش آموزان از مورد احترام واقع شدن و احساس راحتی در مدرسه می دانند.

روایی و پایایی پرسشنامه

در پژوهش رضایی شریف و همکاران(۱۳۹۳) به منظور کسب اطمینان از روایی پرسشنامه، روایی محتوا، پیش بین و سازه مورد بررسی قرار گرفته است. روایی محتوا به واسطه نظرخواهی از ۵ نفر متخصص روان شناسی مورد بررسی قرار گرفت و ابزاری روا تشخیص داده شد.. برای محاسبه روایی پیش بین همبستگی بین میانگین تحصیلی با پیوند به مدرسه  به دست آمد.

روایی و پایایی : دارد (ایرانی )
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه:دارد (سوالات مرتبط مشخص است)
مقاله بیس:دارد(یک مقاله فارسی)
تعریف مفهومی و عملیاتی:دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD