مقاله بررسی وضعیت چابکی سازمانی در سازمان های دولتی شهر کرمان

مقاله بررسی وضعیت چابکی سازمانی در سازمان های دولتی شهر کرمان

بررسی وضعیت چابکی سازمانی در سازمان های دولتی شهر کرمان

چکیده مقاله
چابکی به توانایی واکنش نسبت به تحولات پیشبینی نشده برای اقدام آگاهانه بر مبنای تغییر (مدیریت دانش) اشاره می کند. چابکی سازمانی دارای مولفه های پاسخ گویی، شایستگی، انعطاف پذیری و سرعت است. اگر سازمانی به دنبال چابکی است، باید این توانایی ها و قابلیت ها را مدنظر داشته باشد. بدون شک، کسب چابکی به قابلیت پاسخ گویی نسبت به راهبردها، فناوری ها، کارکنان و فرآیندها بستگی دارد. هدف از مطالعه حاضر تعیین وضعیت چابکی سازمانی در سازمان های دولتی شهر کرمان می باشد.

تحقیق حاضر از نوع پژوهش های توصیفی است که به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل ۱۹۱۵ نفر از کارکنان رسمی سازمان های دولتی شهر کرمان می باشد و نمونه گیری به روش طبقه بندی منظم بوده و تعداد ۳۲۲ نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.

به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی استفاده شده و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه چابکی سازمانی می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که سطح چابکی سازمانی کارکنان سازمان های دولتی شهر کرمان بالا می باشد.

کلید واژه: چابکی سازمانی، سازمان چابک، پاسخ گویی، شایستگی، انعطاف پذیری، سرعت

چابکی سازمانی چیست

چابکی سازمانی و سازمان چابک

مقدمه
در دهه گذشته، غالب شرکتها راهبرد بازسازی و مهندسی مجدد ۱ را در پاسخ به چالشها و تغییرات محیطی انتخاب میکردند، گرچه این رویکردها همواره موفق و ثمربخش نبودند، اما امروزه بسیاری از سازمانها و شرکتها با رقابت فرآیند پایدار و نامطمئنی مواجه هستند که به واسطه نوآوری فناورانه، تغییر محیطهای بازاری و نیازهای در حال تغییر مشتریان شدت یافته است.

این وضعیت بحرانی موجب اصطلاحات عمدهای در چشمانداز راهبردی سازمان، اولویتهای کسب و کار و بازبینی مدلهای سنتی و حتی مدلهای نسبتاً معاصر شده است. به عبارتی میتوان گفت که رویکردها و راهحلهای گذشته دیگر قابلیت و توانایی خود برای مقابله با چالش های سازمانی و محیط بیرونی معاصر را از دست دادهاند، یا بهتر است با رویکردها و دیده گاههای جدیدی جایگزین شوند. از این رو، یکی از راههای پاسخگویی به عوامل و………..

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: WORD