مقاله در مورد شادی

مقاله در مورد شادی

شادی
مقدمه
در این مقاله بینش های مفیدی درباره ماهیت و تعیین کننده های شادی، بیان شده است. و تقریباً همه ما معتقدیم که شاد بودن، نقش عمده ای در زندگی ما دارد.

ارسطو فیلسوف بزرگ یونانی می گوید: شادی بهترین چیزهاست آنقدر اهمیت دارد که سایر چیزها تنها برای کسب آن هستند. ظاهراً شادی یکی از هیجانات خوشایند اصلی است. بر اساس یکی از فرهنگهای جامع لات، شادی با مجموعه ای از کلمات مثبت از قبیل نشاط،خرسندی خوشی، مسرت، لذت ، سرخوشی و خوشی بینی هم معناست.

شادی آن کفیت زندگی است که همه آرزوی یافتنش را دارند و هر کسی می داند که از آن برخوردار است یا نه من و شما هر دو می دانیم که شاد و خرسندیم یا نه و در واقع شادمانی احساسی است که همه آن را می خواهیم ؛ اما تعداد کمی از ما به آن دست می یابیم. نشانه مشخصه چنین احساسی قدردانی، آرامش درونی، احساس رضایت و علاقه به خود و دیگران است.
آبراهام لنکیلن: مردم درست به همان اندازه شادمانند که تصمیم می گیرند، باشند

شادی چیست؟
شادی و خرسندی حالتی روانی است که از آرامش خاطر و زضایت باطن حکایت می کند و ما همیشه برای بدست آوردنش نهایت سعی و کوشش خود را بکار می گیریم. در مقابل این تعریف، می توانیم تعریف مختصر و مفیدی از شادی داشته باشیم:«شادی ، دوست داشتن است».
با این همه، میزان شادی یا عدم کلی ما، به واکنش های هیجانی مان در برابر هزاران رویدادی بستگی دارد که زندگی روزمره را پر می کنند.
تصمیم گیری در این مورد که ما چه موقع شادیم معمولاً آسان است، زیرا احساساتی همچون بشاش بودن، لذت، و زنده دلی نشانه حالت شادی هستند.

در رابطه با شادی، شاخص های غیر کلامی در این ارتباط عبارتند از: لبخند زدن، وضعیت بدنی باز و غیر دفاعی و خوش بینی توأم با بشاشیت در تُن صدا و نورمن معتقد است که : شادی مقوله ای است درونی و عمدتاً با تلاش های فردی بدست می آید: هیچ چیز نمی تواند بیش از سعی و کوشش خود ما سبب شادیمان شود. با این حال آسایش و شادی سایر انسانها، دیگر موجودات و سلامتی محیط زیست به طور غیر مستقیم بر شادی ما اثر می گذاند.

بنابراین، باید شادی و سرور تمام موجودات، بویژه همنوعان خود علاقمند باشیم، یعنی برای شادی خودمان هم که شده لازم است با محبت و خدمت به دیگران فرصت شاد زیستن را برایشان قراهم کنیم.

همچنین دلایلی وجود دارد که افراد زرنگ و باهوش شادتر از افراد کودن هستند. مهمترین دلیل آن است که هوش در جامعه مبنعی بسیار ارزشمند تلقی می شود. کودکان دارای هوش بالا در مقایسه با افراد دارای هوش پایین تر، در مدرسه موفق ترند، دوره های بیشتری را می گذارنند، و در نتیجه مشاغل جالبتر، محترمانه تر و دارای مزایای بهتری را کسب کنند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD