گزارش کارآموزی حسابداری شرکت آب و فاضلاب

گزارش کارآموزی حسابداری شرکت آب و فاضلاب

گزارش کارآموزی حسابداری شرکت آب و فاضلاب

مقدمه
ازسال ۱۹۳۷ میلادی که (نظریه عمومی سیستمها) توسط (لودویک فون برتالنفی) دانشمند برجسته اتریشی مطرح گردید واژه (سیستم) در صدر همه مفاهیم جاری وت کیه کلامهای متداول قرار دارد.

این مفهوم در همه رمینه های علوم رواج یافته و رفته رفته در اصطلاحات فنی و حرفه ای ورسانه های همگانی نیز نفوذ کرده است.
از اواخر دهه ۱۹۶۰میلادی تغیرات و تحولات عمده ای در دانش حسابداری پدید آمده که مهمترین آنها نگرش به (حسابداری به عنوان یک سیسم اطلاعاتی ) است . درپی این تحولات یکی از رشته های تخصصی ایجاد شده در حسابداری ،طرح و اجرای سیستمهای حسابداری می با شد.

فصل اول: کلیات

موقعیت جغرافیایی منطقه گرگان و گنبد

منطقه گرگان و گنبد با وسعتی بیش از ۲۲هزار کیلو متر مربع وبا بر گرفتن جلگه شرقی دریای خزر حدود ۴۸% مساحت استان مازندران قدیم را شامل می گردد. شرایط اقلیمی از معتدل تا خشک و نیم خشک و بارندگی ۸۰۰-۲۵۰ میلیمتر در دشت وسیعی در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز واقع است این منطقه از شمال به ترکمنستان ، از جنوب به استان سمنان (رشته کوههای البرز) از غرب به دریای مازندران و شهرستان بهشر واز شرق به استان خراسان (کوههای بینالود و آلاداغ) محدود می شود. واقع شدن منطقه گرگان و گنبد در محدوده ۳ حوزه مهم آبخیز رودخانه های گرگان رود –و قره سو اترک و سایر رودخانه هایی که به خلیج گرگان می ریزند این منقطه را به عنوان یکی از مناطق پر آب می سازد.

اهداف تشکیل سازمان آب وفاضلاب

  1. سالم سازی اب مورد استفاده مردم در شهرها
  2. تسویه کردن اب مورد استفاده مردم

امور مالی سازمان آب و فاضلاب استان‌ گلستان

بخش اول آن بخش حسابداری جاری و بخش دوم رابخش حسابداری طرح‌ تشکیل می‌دهد که بر اساس وظایف هریک ازآن به دوبخش به این دو قسمت تقسیم‌بندی شده است .

الف ـ بخش حسابداری جاری
در این بخش از حسابداری آن قسمت از کارها و هزینه‌ ها حسابداری می‌شوند که منافع آنی ندارند واین هزینه‌ها معمولاً به طور متداول و همیشگی وجود دارند . مثل هزینه‌ های حقوق ، ایاب‌ و ذهاب . در هزینه‌ های تشکیلاتی هم در بخش جاری حسابداری می‌ شوند که این بخش‌ به دو قسمت زیر تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

  1. بخش حسابداری قراردادها
  2. بخش حسابداری امورات جاری

بخش حسابداری قراردادها

دراین بخش حسابداری مربوط به قراردادهایی است که سازمان آب و فاضلاب استان با طرف‌ قرارداد خود قرار داد می‌بندد . که به صورت زیر قرارداد می‌بندد . اول هر سال در طی مناقصاتی که سازمان آب و فاضلاب برای انجام بعضی ازکارهای خود برگزار می‌کند . هر شخص یا شرکتی که در این مناقصات کمترین قیمت را پیشنهاد کند در مناقصه برنده می‌شود. مثلاً یکی از مناقصاتی که سازمان آب و فاضلاب استان هرساله برگزار می‌کند مناقصه برای حفر چاه است .که طبق شرایط اعلام‌ شده هر شخصی که کمترین منابع را پیشنهاد کند با او قرارداد بسته می‌شود .

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول :  کلیات
اهداف تشکیل سازمان آب وفاضلاب
امورمالی سازمان آب وفاضلاب
سرفصلهای هزینه تشکیلاتی اداره کل
مثال مربوط به پرداخت هزینه توسط تنخواه گردان
فصل دوم :  سیستم حسابداری
درآمدها
حقوق و دستمزد
مفهوم استخدام عمومی
حقوق و دستمزد سازمان آب و فاضلاب
حسابداری طرح
نحوه محاسبه استهلاک
فصل سوم:  دارائی های ثابت
جریان عملیات هنگام تحصیل دارایی ها
نحوه کد گذاری وتعریف استقرار و تحویل گیرنده دارایی
صورت برداری پایان سال دارایی های ثابت
نحوه کد گذارایی اموال جزئی
فصل چهارم : نتیجه گیری
نتیجه گیری
ضمائم
منابع و مآخذ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 67

فرمت فایل: WORD