گزارش تخصصی کامپیوتر

گزارش تخصصی کامپیوتر

کامپیوتر

چکیده گزارش تخصصی استفاده از رایانه تحول عظیمی در مسیر علم داشته است یکی از رشته‌های مطابق با رایانه که امروزه استفاده و کاربرد زیادی در انجام کارهای گرافیکی و تصویری دارد رشته تصویر سازی کامپیوتر می‌باشد. هنر تصویر سازی از شاخه‌های هنرهای کاربردی می‌باشد که تصویرگر برای بیان ایده‌ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می‌جوید که هنر آموز و هنر جو را به سوی خلاقیت سوق می‌دهد و یکی از رشته‌های تحصیلی در رشته کار و دانش می‌باشد.

مقدمه

امروزه در کشور عزیز ما بر امر تدریس و شیوه‌های تدریس مؤثر کمتر توجه می‌شود و یکنواختی و استفادهٔ بیش از حد از یک روش تدریس امر یادگیری را کند می‌کند. تدریس هم علم است و هم هنر و معلم باید از علم و هنر آن برخوردار باشد تدریس تنها رابطهٔ معلم و شاگرد برای انتقال معلومات خود نیست.

تدریس مفاهیم مختلفی در بر می‌گیرد همانند نگرش‌ها و گرایش‌ها و باورها و عادت‌ها و شیوه‌های رفتاری و به طور کلی انواع تعبیراتی که می‌خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم و هر کدام از زمینه‌های فوق مشخصات متفاوت دارند. تدریس باید فعالیتی منظم و مرتب و هدفدار باشد و از پیش طراحی شود و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری باشد و معلم و شاگر بر هم تأثیر بگذارند.

نکتهٔ مهم در فرآیند تدریس این است که معلم مشخص کند چه باید یاد گرفته شود تا براساس آن محتوای آموزشی و فعالیت‌های متناسب با درس و فهم شاگردان فراهم گردد.

تکنولوژی و پیشرفت دانش‌ آموزان

تکنولوژی و پیشرفت دانش‌ آموزان

اگر چه تعداد معلمانی که برای آموزش از کامپیوتر استفاده می‌کنند از سال ۱۹۸۵ دو برابر شده است، تفاوت‌های اساسی میان معلمان ابتدایی و دبیرستان در استفاده از کامپیوتر وجود دارد. معلمان ابتدایی بیشتر از معلمان دبیرستان اعلام کرده‌اند که در آموزش خود به طور منظم از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

بیکنر (۱۹۹۱) گزارش داده است که بیشتر وقت دانش آموزان مدارس ابتدایی هنگام استفاده از کامپیوتر، صرف موضوعاتی در زمینه‌های درسی به ویژه ریاضیات، فعالیت خواندن و زبان می‌شود.

ولی هنوز بر مشق و تمرین مهارت‌های محاسبه در ریاضیات و مکانیک زبان تأکید می‌شود. در دبیرستان، دانش آموزان فقط ۲۵ درصد وقتشان را در موقع کار با کامپیوتر صرف موضوعات تحصیلی می‌کنند. در عوض نصف وقتشان در زمان کار کردن با کامپیوتر برای یادگیری مهارت‌های ویژۀ کامپیوتری صرف می‌شود.

در این مقاله سعی بر آن است تا تأثیر کامپیوتر را بر تدریس دوره ابتدایی بررسی کنیم.
امروزه یکی از دلایل گسترش وسیع استفاده از کامپیوتر این است که هزینه‌های استفاده از آن برخلاف دیگر هزینه‌های تعلیم و تربیت، عملاً به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

آموزش مبتنی بر کامپیوتر

آموزش مبتنی بر کامپیوتر

فهرست
چکیده گزارش: ۳
مقدمه گزارش: ۴
بدنه یا متن گزارش: ۵
آموزش مبتنی بر کامپیوتر ۶
راهکارهای آموزشی برای تدریس خوب ۷
تکنولوژی و پیشرفت دانش‌ آموزان ۸
عمده تحولات تاریخی IT در سه شکل متفاوت: ۸
نتیجه گزارش: ۹
منابع و مآخذ گزارش: ۱۰

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 12

فرمت فایل: WORD