دانلود پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی دکتر سیف

دانلود پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی دکتر سیف

پاورپوینت کتاب روانشناسی دکتر علی اکبر سیف شامل 237 اسلاید می باشد که به ترتیب به توضیح فصل به فصل کتاب دکتر سیف پرداخته است.

همچنین یک جزوه ۲۷ صفحه ای خلاصه کتاب دکتر سیف که شامل مباحث مهم و کاربردی و پرتکرار ازمون های کارشناسی ارشد می باشد ، تقدیم شما می شود.

اهداف کلی
آشنایی دانشجویان با نظریه ها، اصول، مفاهیم یافته های روانشناسی تربیتی و کاربرد آن در محیط های آموزشی، تربیتی و مشاوره ای و بالینی

اهداف جزئی

  1. معرفی الگوی عمومی آموزشی
  2. تهیه و تدوین هدفهای آموزشی و آشنایی با طبقه بندی هدفهای رفتاری
  3. رفتار ورودی و سنجش آغازین
  4. تعریف و انواع یادگیری
  5. آشنایی با دیدگاههای رفتاری و شناختی در ارتباط با اصول یادگیری
  6. حافظ و الگوی پردازش اطلاعات
  7. یادگیری مفاهیم و اصول
  8. حل مسأله و آفرینندگی
  9. روشهای کلی آموزش
  10. آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار
  11. ارزشیابی و سنجش عملکرد

فصل اوّل
معرفی الگوی عمومی آموزشی

مراحل فعالیتهای آموزشی
معرفی الگوی عمومی آموزشی
قبل از ارائه الگوی عمومی آموزش که محتوای این فصل را در یک چارچوب کلی در اختیار یادگیرنده قرار می دهد تا با استفاده از آن به یادگیری مطالب اختصاصی تر فصلهای بعدی کتاب اقدام کند لازم است ابتدا مفهوم «آموزش» و «الگوی عمومی آموزشی» را تعریف نمائیم.

تعریف آموزش
آموزش کار اصلی معلم است آموزش، به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دو جانبه انجام می شود.

الگوی عمومی آموزش
هر معلم از لحظه ای که به فکر آماده شده برای آموزش یک در می افتد تا زمانیکه عملاً در کلاس به تدریس مطالب می پردازد سرانجام وقتی که در پایان کار به ارزشیتبی از آموخته ها اقدام می کند فعالیتهای مختلفی را انجام می دهد برای سهولت گفتار این فعالیتهای گوناگون آموزش را در چند مرحله تقسیم بندی و به بررسی آنها می پردازیم که به الگوی عمومی اموزش معروف است.

نام درس: روان شناسی تربیتی (رشته علوم تربیتی – روانشناسی)
تعداد واحد درس: 3 واحد
مؤلف: دکتر علی اکبر سیف
کارشناس ارشد رشته علوم تربیتی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 237

فرمت فایل: پاورپوینت