کنترلهای داخلی در سیستم حسابداری دولتی

کنترلهای داخلی در سیستم حسابداری دولتی

کنترل های داخلی در سیستم حسابداری دولتی

مقدمه
برنامه ریزی خوب به مدیران کمک می کند تا به اهداف برسند ، فرصت ها را تشخیص دهند و تأثیرات منفی رویدادهای اجتناب پذیر را به حداقل برسانند . موفقیت یک سازمان نتیجه برنامه ریزی دقیق و اجرای نکته سنجانه هست . در مقابل عدم موفقیت در برنامه ریزی اغلب به دور شدن از اهداف و مشکلات مالی منجرمی شود.

در تدوین برنامه ها ضرورت ایجاد و استقرار کنترلهای داخلی و مکانیزمی جهت هدایت و کنترل الزامی میباشد. اهمیت کنترلهای داخلی به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مهم در فرآیند حسابداری از ابتدا تا انتهای کار براهل فن پوشیده نیست، بخصوص که یکی از عمده وظایف ذیحسابان و کارکنان ذیحسابی و امور مالی دستگاههای اجرائی نظارت مالی است و این نظارت به ساز وکارهایی نیاز دارد

که از اجرای صحیح و درست قوانین و مقررات مالی و دستورالعملهای مربوطه در دستگاههای اجرائی اطمینان حاصل نماید و ازسوء استفاده، اختلاس و سایر موارد فساد مالی جلوگیری گردد و اطمینان حاصل نماید که منابع مالی دولت با امکانات و اموال در بهترین صرفه های اقتصادی استفاده می گردد و گزارشات مالی در موعد مقرر و به موقع بطور مطلوب و صحیح در اختیار مسئولین ذیربط قرار می گیرد.

فهرست مطالب
فصل اول: تعاریف و کلیات
تعریف کنترل های داخلی .
اجزاء سیستم کنترل داخلی.
طبقه بندی کنترلهای داخلی
محدودیت سیستم کنترل
کنترلهای داخلی عمومی
کنترلهای داخلی در سیستم های کامپیوتری
فصل دوم: روش بهینه کنترلهای داخلی در دستگاههای اجرائی
اعتبار مصوب.
تخصیص اعتبار
تنخواه گردان حسابداری.
تأمین اعتبار
تنخواه گردان پرداخت.
پیش پرداخت
علی الحساب
پرداخت وجوه
صدور چک
حسابهای بانکی
هزینه
خرید
سپرده
درآمد.
اوراق بهادار
تضمینات
منابع و ماخذ .

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 44

فرمت فایل: WORD