گزارش کارآموزی مکانیک خودرو در تعمیرگاه پارت پراید تجربیات، چالشها و راهکارها
تعمیرگاهها به عنوان مراکزی برای تعمیر خودروها و ارائه خدمات مربوط به آنها، مکانی برای کسب تجربه برای کارآموزان خوبی هستند. در اینجا، تجربه کارآموزی در یکی از تعمیرگاههای معتبر پراید را با شما بهاشتراک میگذاریم.
در طی این دوره کارآموزی، با مسائل مختلفی مانند تشخیص خرابیهای مختلف، رفع خرابیها، تعمیر موتور، جعبه دنده، سیستم ترمز و دیگر اجزای خودرو روبرو شدیم. همچنین، درک بهتری از نیازهای مشتریان در زمینه تعمیر خودرو بهدست آوردیم.
همانطور که میدانید، پراید به عنوان یک خودروی پرمصرف و دارای مکانیک ساده، بهخصوص در بازار خودروهای ایرانی، بسیار محبوب است. بنابراین، با توجه به این موضوع، آگاهی بیشتری از نحوه عملکرد و تعمیر این خودرو، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کلیاتی که در حین کارآموزی بهدست آوردیم، را نیز شرح خواهیم داد. امیدواریم این گزارش، برای شما مفید واقع شود.
تجربه کارآموزی در تعمیرگاه پراید
تعمیرگاه پرایدی که در آن کارآموزی داشتیم، یکی از معتبرترین تعمیرگاههای شهر بود که خدمات خود را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه میداد. این تعمیرگاه دارای کارکنان مجرب و متعهدی بود که به ما کمک بسیاری در طول دوره کارآموزی ارائه کردند.
در طی این دوره، با چالشهای مختلفی مواجه شدیم که باعث افزایش تجربه و مهارتهای ما در زمینه تعمیر خودرو شد. در مجموع، تجربه کارآموزی در این تعمیرگاه بهطور کلی، به ما کمک کرد تا با چالشهای مربوط به تعمیر خودروها آشنا شویم و روشهای بهتری برای رفع خرابیها بهکار ببریم.
چالشهای کارآموزی در تعمیرگاه پراید
یکی از چالشهای اصلی که در طول کارآموزی با آن مواجه شدیم، شناسایی دقیق خرابیهای خودرو بود. در این مرحله، تجربه و آگاهی کمی از مسائل مربوط به تعمیر خودرو بسیار مهم و حیاتی است. همچنین، برای رفع خرابیها نیز باید بهصورت دقیق و با دقت عمل کرد.
دیگر چالشی که در طول کارآموزی با آن مواجه شدیم، عدم آشنایی کافی با نیازهای مشتریان بود. در این مرحله، باید بهطور دقیق به نیازهای مشتریان گوش داده و با روشهای مناسبی برای رفع مشکلات آنها ارائه کرد. همچنین، در این تعمیرگاه، مهمترین اصل به مشتریان احترام گذاشتن بود که این موضوع بهطور قابلتوجهی بهبهبود تجربه مشتریان در این تعمیرگاه کمک کرد.
تعمیرگاه پارت پراید
مقدمه
تعمیرگاه پارت پراید در شهرستان قزوین خیابان میرزا کوچک خان – روبیروی آهن فروشی اره چی قرار دارد این تعمیرگاه از سال 1372 تاسیس گردیده که آقای حیدری اولین کسی بود که این مکان را به عنوان تعمیرگاه و مکانیکی به راه انداخت . بعد از گذشت چندین سال که از افتتاح این مکان می گذرد الان به یکی از مجهزترین تعمیرگاه های موجود در این مکان شده است و به دلیل این که قدمت زیادی نیز دارد مشتریان بسیار زیادی دارد و مهم ترین کار این تعمیرگاه کار بر روی ماشین پراید و رنو و پژو 206 می باشد که کلیه مراحل تعمیراتی این ماشین ها در خود این کارگاه انجام می شود.
در این تعمیرگاه چند نفر تکنسین مکانیک بودند که از شرکت سایپا و ایران خودرو مدرک گرفته بودند و شارژ کولر خودروهایی که کولر دار بودند نیز در این کارگاه انجام می شد .و بنده به عنوان کارآموز در این کارگاه مدت 240 ساعت کارآموزی خود را پشت سر گذرانده و نیز در این مدت کارهایی که در سوله و کارگاهای مکانیک دانشگاه انجام داده بودیم و یه صورت تئوری سر کلاسهای درس خوانده بودیم به صورت عملی انجام داده و این دوره بسیار آموزنده و تاثیر گذار بر روی آموزش دانشجویان فنی می باشد که امیدوارم همه دانشجویان این مدت را به عنوان مهمترین واحد دوره درسی دانسته و از همه امکانات مکان کارآموزی و نیز سعی و تلاش خود برای افزایش دانسته های خود و کامل نمودن مدت درس خوانده در دانشگاه باشند و نه فقط به عنوان گذراندن 2 واحد درسی و گرفتن نمره باشند باشد .
دانستنیهای فنی خودروهای انژکتوری :
– توصیه می شود در خودروهای پیکان انژکتوری ، حداقل بنزین در باک 10 لیتر می باشد . – در خصوص تنظیمات موتور و سیستم سوخت رسانی حتماً به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه و تز مراجعه به تعمیرکارهای متفرقه خودداری گردد .
در صورت عدم روشن شدن خودرو در هنگام برخورد با موانع ، تصادف و یا افتادن در چاله های نسبتاً عمیق از عملکرد سوئیچ انرسی (در محفظه موتور و برروی گلگیر به رنگهای نارنجی یا مشکی ) اطمینان حاصل نموده و در صورت قطعی ، با فشردن آن اتصال برقرار نمائید.
قبل از استارت زدن ، پس از چرخاندن سوئیچ به مرحله دوم به مدت سه الی پنچ ثانیه سوئیچ را در حالت باز قرار داده تا پمپ بنزین عمل نماید و سپس موتور را روشن نمایید .- از اضافه کردن هر نوع تجهیزات جانبی از قبیل دزدگیر های غیر استارندارد ، لامپ ، بوق ، تلوزیون و توسط … توسط افراد غیر متخصص بر روی خودرو جداً خودداری فرمائید .
دانستنیهای عمومی خودرو :
– فشار کم باد لاستیکهای ایمنی راننده و طول عمر لاستیک ها را کاهش و مصرف سوخت را افزایش می دهد ، در صورت نامیزان بودن باد لاستیک ها سایش در نقاط مختلف آن مشاهده می گردد .
– از تخلیه ضدیخ در فصول گرم سال جدا خودداری نموده ومایع خنک کننده را هر دو سال یک بار تعویض نمائید .
– از سوراخ نمودن فیلتر هوا جهت ورود بهتر هوا به موتور خودداری شود.
دانستنیهای عمومی خودرو
فهرست مطالب
مقدمه 1
دانستنیهای فنی خودروهای انژکتوری 2
دانستنیهای عمومی خودرو 3
انژکتور چیست و سیستم انژکتوری چگونه کار می کند 4
اجزاء تشکیل دهنده سیستم سوخت رسانی انژکتوری 7
ECU و سیستم جرقه زنی اتومبیل 11
AIR BAG 11
انواع سیستم های جرقه زنی پلاتینی 13
شبکه مالتی پلکس بر روی خودرو های پژو 19
عیب یابی 22
یاتاقان 31
سیستم خنک کاری 33
سیستم روغنکاری 35
تعویض روغن جعبه دنده 37
آچار کشی میل گاردان 39
لنت ترمز 40
تکمیل روغن جعبه فرمان 43
روغنکاری شانه فرمان 44
صداهای غیر عادی از اتومبیل 44
یاتاقان می زند 46
استارت صدا می دهد 48
صدای گاردان 49
سوت کشیدن ترمز 50