گزارش کارآموزی مکانیک در تعمیرگاه خودرو

گزارش کارآموزی مکانیک در تعمیرگاه خودرو

گزارش کارآموزی مکانیک در تعمیرگاه خودرو وظیفه پمپ بنزین ارسال سوخت به ریل سوخت است. رگولاتور فشار در مسیر ارسال سوخت نصب شده و فشار مدار سوخت را در حد معینی ثابت نگه می‌‌دارد. شکل فوق پمپ بنزین پژو 206 را نشان میدهد. که رگولاتور آن بر خلاف سایر خودروهای انژکتوری در داخل پمپ بنزین نصب شده است. پمپ بنزین داخل باک قرار دارد وولتاژ تغذیه 12 ولت آن رله دوبل از مسیر سوییچ اینرسی در زمانهای زیر تامین میشود.

مکانیک خودرو

سیستم سوخت رسانی انژکتوری

  1. واحد کنترل کننده الکترونیکی (Ecu موتور)
  2. سنسور دور موتور
  3. سنسور فشار هوای منیفولد
  4. پتانسیومتر دریچه گاز
  5. سنسور دمای آب
  6. سنسور دمای هوای ورودی
  7. سنسور سرعت خودرو
  8. اکسیژن سنسور (فقط در خودرو پژو ۲۰۶ وجود دارد)
  9. باتری
  10. رله دوبل (در خودرو پژو ۲۰۶ مالتی پلکس وجود ندارد)
  11. کویل دوبل
  12. باک بنزین
  13. پمپ بنزین
  14. صافی بنزین
  15. ریل سوخت
  16. رگولاتر فشار سوخت (در خودرو پژو ۲۰۶ بر روی پمپ بنزین نصب شده است. فشار آن در پژو پارس با سیستم مگنتی مارلی۵٫۲ بار و پارس وسمند با سیستم ساژم حدود ۳ بار وپیکان انژکتوری ۵٫۳ بار است)
  17. انژکتور
  18. مخزن کنیستر (در خودروهای ما نصب نشده است)
  19. شیر برقی کنیستر (در خودروهای مانصب نشده است)
  20. دریچه گاز
  21. گرم کن دریچه گاز (فقط در خودروهای پارس و سمند نصب شده است)
  22. موتور مرحله‌‌‌‌ای دور آرام
  23. لامپ اخطار سیستم جرقه و انژکتور
  24. سوکت اتصال به دستگاه عیب یاب
  25. سنسور ضربه
  26. سوییچ فشار فرمان هیدرولیک (فقط در خودرو پژو ۲۰۶ وجود دارد)

تعمیرگاه خودرو

پمپ بنزین

وظیفه پمپ بنزین ارسال سوخت به ریل سوخت است. رگولاتور فشار در مسیر ارسال سوخت نصب شده و فشار مدار سوخت را در حد معینی ثابت نگه می‌‌دارد. شکل فوق پمپ بنزین پژو ۲۰۶ را نشان میدهد که رگولاتور آن بر خلاف سایر خودروهای انژکتوری در داخل پمپ بنزین نصب شده است. پمپ بنزین داخل باک قرار دارد وولتاژ تغذیه ۱۲ ولت آن رله دوبل از مسیر سوییچ اینرسی در زمانهای زیر تامین میشود:

  • در زمان سوییچ باز به مدت ۳ تا ۵ ثانیه
  • در زمان موتور روشن بطور دائم

فیلتر بنزین

عنصر اصلی از جنس کاغذ و دارای یک صافی میباشد. این فیلترها قادر به تصفیه ذرات ۸ تا ۱۰ میکرونی و هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شوند. توجه: مطمئن شوید که فیلتر در جهت صحیح با توجه به فلش نشان داده شده روی بدنه نصب شده است.

سنسورهای فشار هوای منیفولد

کارورزی تعمیر خودرو

فهرست مطالب
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
عملگرها
پمپ بنزین
سنسورهای فشار هوای منیفولد
سنسوردمای هوای ورودی
رله دوبل
سنسور ضربه
سنسور سرعت خودرو
پتانسیو متر تنظیم CO
انژکتورها
واحد کنترل مرکزی ECU
روش تجدید حافظه
انواع سیستم انژکتوری
سنسور فشار منیفولد هوای ورودی
سنسور دور موتور
سنسور دمای هوای ورودی
سنسور دمای مایع سیستم
کویل دوبل
استپ موتور
انژکتورها
پمپ بنزین برقی
پیش گرمکن دریچه گاز
رله قطع کن کمپرس کولر
لامپ عیب یاب
کانکتور اتصال
نمایشگر دور موتور
سیستم سوخت رسانی انژکتوری:
۱ـ واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu) موتور
۲ ـ سنسور دور موتور
۳ ـ سنسور فشار هوای منیفولد
۴ ـ پتانسیومتر دریچه گاز
۵ ـ سنسور دمای آب
۶ ـ سنسور دمای هوای ورودی
۷ ـ سنسور سرعت خودرو
۸ ـ اکسیژن سنسور (فقط در خودرو پژو ۲۰۶ وجود دارد)
۹ ـ باتری
۱۰ ـ رله دوبل (در خودرو پژو ۲۰۶ مالتی پلکس وجود ندارد)
۱۱ ـ کویل دوبل
۱۲ ـ باک بنزین
۱۳ ـ پمپ بنزین
۱۴ ـ صافی بنزین
۱۵ ـ ریل سوخت
۱۶ ـ رگولاتر فشار سوخت در خودرو پژو ۲۰۶ بر روی پمپ بنزین نصب شده است. فشار آن در پژو پارس با سیستم مگنتی مارلی۵٫۲ بار و پارس وسمند با سیستم ساژم حدود ۳ بار وپیکان انژکتوری ۵٫۳ بار است
۱۷ ـ انژکتور
۱۸ ـ مخزن کنیستر در خودروهای ما نصب نشده است
۱۹ ـ شیر برقی کنیستر در خودروهای مانصب نشده است
۲۰ ـ دریچه گاز
۲۱ ـ گرم کن دریچه گاز فقط در خودروهای پارس وسمند نصب شده است
۲۲ ـ موتور مرحله‌‌‌‌ای دور آرام
۲۳ ـ لامپ اخطار سیستم جرقه و انژکتور
۲۴ ـ سوکت اتصال به دستگاه عیب یاب
۲۵ ـ سنسور ضربه
۲۶ ـ سوییچ فشار فرمان هیدرولیک فقط در خودرو پژو ۲۰۶ وجود دارد
کارآموزی در تعمیر گاه مجاز محسن

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 40

فرمت فایل: ورد آفیس WORD