گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان

گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان

گزارش تخصصی تاثیر مدارس غیر انتفاعی و نمونه دولتی بر روند آموزش و یادگیری دانش آموزان

چکیده
هدف از مقاله حاضر ،مقایسه کیفیت آموزش و پرورش مدارس دولتی و غیر انتفاعی در دو بخش کمی و کیفی میباشد. در روزگاری که انفجار دانش و اطلاعات، دنیا را با مولفه های متعددی به دنیای فرصت ها و تهدیدها تبدیل کرده است نقش آموزش و پرورش فعال، پویا، کارآمد و اثر بخش نه تنها بعنوان یک ضرورت اجتماعی که برای بقاء در عرصه پر تلاطم زندگی بسیار حائز اهمیت است.

آموزش و پرورش سازنده و بالنده ، نیروی انسانی کارآمد و با صلاحیت را که برخوردار از دانش و اطلاعات نوین باشد برای خدمات مطلوب به جامعه تحویل نماید. این مدارس باید برقراری نظم منطقی و منعطف و با عنایت به شرایط علمی و آموزشی، زمانی و مکانی ، منافعی پایدار و متزاید و الگوهای برتر آموزشی و تربیتی را ارایه نمایند.

در این راستا درجه بندی مدارس نخستین گام برای ارایه الگوهایی است که به انسجام و انظباط فعالیت های متنوع ، فکری ، علمی و فرهنگی می انجامد و نیز به ایجاد نظم ضابطه مداری ، شفافیت و نظارت در امور تاثیر می گذارد و به یک هماهنگی معقول در فرایند تعلیم و تربیت متناسب بازمان و تحولات آن منجر می شود.

معایب و ویژگی های مدرسه غیر انتفاعی

مقدمه
مدارس غیر انتفاعی مدارسی است که از طریق مشارکت مردم، مطابق اهداف ضوابط و دستور العمل های عمومی وزارت آموزش و پرورش تحت نظارت آن وزارتخانه تاسیس و اداره می شود.

ذکر این توضیح در ابتدا ضروری است که عنوان «غیرانتفاعی» از آن جا که هیچ گونه سنخیت و تناسبی با کارکرد این گونه مدارس نداشت، چند سالی است که به «غیردولتی» تغییر یافته است و در حال حاضر با چهار نوع دسته‌بندی مدارس روبرو هستیم: دولتی، غیردولتی، شاهد و هیئت امنایی. مدرسه شاهد ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران است که البته فرزندان غیرشاهد را نیز با قید شرایطی ثبت نام می‌کنند.

مدرسه هیئت امنایی، نوعی مدرسه، بین ساختار دولتی و غیردولتی است که زیرنظر یک هیئت امنا متشکل از مدیر، نماینده شورای دبیران، رئیس انجمن اولیا و مربیان و چند نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی مورد اعتماد اداره می‌شود. هدف از تشکیل مدارس هیئت امنایی کمتر شدن وابستگی مالی مدارس به دولت و مشارکت مردم در اداره‌ی مدارس بوده است.

مدرسه غیر دولتی (غیرانتفاعی)

فهرست
چکیده: ۲
مقدمه: ۳
مدرسه دولتی ۴
مدرسه غیر دولتی (غیرانتفاعی) ۴
چه معیارهایی برای انتخاب مدرسه مهم هستند؟ ۵
تاریخ و اهداف تاسیس مدارس غیرانتفاعی در ایران ۱۰
اهداف اساسی شکل گیری مدارس غیر انتفاعی ۱۱
نکته پایانی و جمع‌بندی ۱۳
منابع: ۱۴

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 15

فرمت فایل: WORD